صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک گزارش تازه از تجربه تعرض جنسی یک‌چهارم سربازان زن آمریکایی در افغانستان خبرداد

  • کد خبر: ۲۹۳۲۲۴
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
یک نهاد وابسته به دانشگاه براون گزارش داده است که یک‌چهارم سربازان زن و ۱.۹ درصد سربازان مرد آمریکایی در افغانستان تعرض جنسی را تجربه کرده‌اند با این حال پنتاگون می‌گوید که خشونت جنسی در میان نیرو‌ها قابل تحمل نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برپایه این گزارش، شمار کل موارد تعرض جنسی در ارتش آمریکا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ به حدود ۱۵۰ هزار می‌رسد.

این گزارش را «پروژه هزینه جنگ» در روز چهارشنبه ۱۴ آگوست در نشریه «هزینه جنگ» پخش کرد که وابسته به موسسه امور بین‌المللی و عمومی در دانشگاه براون است.

آماری که در این گزارش آمده، حدود دو برابر بیشتر از آماری است که مقام‌های وزارت دفاع آمریکا درباره موارد تعرض جنسی در میان نیرو‌های ارتش این کشور برآورد کرده بودند.

پنتاگون برآورد کرده بود که شمار موارد تعرض جنسی ممکن است در سال ۲۰۲۱ به ۳۵ هزار و ۹۰۰ مورد و در سال ۲۰۲۳ به ۲۹ هزار مورد برسد؛ ولی برپایه گزارش تازه، این آمار در سال ۲۰۲۱ به ۷۵ هزار و ۵۶۹ و در سال ۲۰۲۳ به ۷۳ هزار و ۶۹۵ مورد رسیده بوده است.

در این گزارش همچنین به آمار تعرض جنسی در میان نیرو‌های اعزامی آمریکا به افغانستان در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ هم اشاره شده است.

طبق این گزارش، در این سال‌ها یک‌چهارم سربازان زن و حدود ۱.۹ درصد سربازان مرد این نیرو‌ها تعرض جنسی را تجربه کرده بودند.

این نهاد وابسته به دانشگاه براون همچنین دریافته است که زنان سیاه‌پوست و دگرباشان جنسی در میان نیرو‌های ارتش آمریکا بیشتر از دیگران در معرض آزار جنسی بوده‌اند.

تعرض جنسی در ارتش آمریکا به یک معضل جدی تبدیل شده است. مقام‌های این کشور سال‌ها است که تلاش می‌کنند این واقعیت را از میان بردارند. با وجود این، آمار تعرض جنسی همچنان بالا است.

جنیفر گرینبرگ، نویسنده این گزارش، درباره دلیل ناکامی حکومت آمریکا گفته است: «در جنگ‌های پس از یازدهم سپتامبر اولویت دادن به آمادگی نیرو‌ها بیش از هرچیزی دیگر باعث شد که مشکل تعرض جنسی، خشونت‌های داخلی و نابرابری‌های جنسیتی در نهاد‌های نظامی شدت یابد.»

با این حال، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: «خشونت جنسی در میان نیرو‌ها قابل تحمل نیست و چشم‌پوشی یا نادیده گرفته نخواهد شد.»

پنتاگون تاکید کرد که به تلاش‌های خود برای فراهم کردن زمینه مناسب و جلوگیری از تعرض جنسی و پاسخگویی مجرمان ادعایی ادامه می‌دهد.

منبع: ترجمان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.