صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خرید‌های فاجعه‌بار یونایتد در دوران مربی هلندی

  • کد خبر: ۲۹۳۲۹۳
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
اریک تن هاخ، سرمربی هلندی منچستریونایتد در دوران حضورش در اولدترافورد بودجه نقل و انتقالات هنگفت این باشگاه را عاقلانه خرج نکرده است، اما چه کسی به عنوان بدترین خرید در دوره پرتلاطم او شناخته می‌شود؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ منچستریونایتد با هدایت تن هاخ به زنگ تفریح سایر مدعیان تبدیل شده است. سرمربی سابق آژاکس که از ۲ فصل پیش هدایت شیاطین سرخ را به عهده گرفت، بدترین شروع آنها در لیگ و همچنین بدترین رتبه تاریخ آنها در فوتبال باشگاهی جزیره را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

تن هاخ با ورود به اولدترافورد در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ یک تیم ضعیف را به ارث برد، اما با توجه به بودجه ۸۰۷ میلیون دلاری که این تیم از آن زمان تا امروز برای جذب بازیکن صرف کرده است، مرد هلندی پتانسیل لازم برای بازسازی این تیم را در اختیار داشت. اما تقریبا دو سال و نیم پس از آن زمان و با انجام حدود ۲۰ خرید، یونایتد به پایین‌ترین نقطه دوران پس از سر الکس فرگوسن رسیده است.

مربی یونایتد اصرار زیادی داشت تا بازیکنانی که قبلا با آنها در آژاکس کار کرده بود را به اولدترافورد بیاورد، اما گذشت زمان ثابت کرد که خیلی از آنها توان درخشش در لیگ پرفشاری مثل انگلیس را ندارند و خرید آنها با مبالغ هنگفت تنها هدر دادن بودجه شیاطین سرخ بوده است.

یونایتد چندروز پیش در حالی برابر استون ویلا متوقف شد که ارزش مهره‌های نیمکت‌نشین این تیم چیزی در حدود ۴۳۰ میلیون دلار بود، موضوعی که نشان داد این تیم در خرید بازیکن تا چه حد به بیراهه رفته است.

هویلند، جایگزین خنده‌دار کین

شیاطین سرخ در سال ۲۰۲۳ می‌خواستند هری کین را برای تقویت خط حمله خود به خدمت بگیرند، اما در چرخشی عجیب آنها ناگهان به جای ماشین گلزنی انگلیسی ترجیح دادند راسموس هویلند، مهاجم جوان آتالانتا را به خدمت بگیرند. آنها معتقد بودند پرداخت حدود ۱۳۰ میلیون دلار برای مهاجمی ۳۰ ساله زیاد است و به همین دلیل تن هاخ به جای خرید یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لیگ جزیره که هر فصل حداقل زدن ۲۰ گل را تضمین می‌کرد، هویلند را با مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار، یعنی تنها ۳۰ میلیون دلار کمتر از کین به خدمت گرفت.

مهاجم جوان دانمارکی که در آخرین فصل حضورش در آتالانتا توانسته بود تنها ۹ گل برای آن باشگاه در سری‌آ ایتالیا به ثمر برساند، ناگهان به مهره اصلی یونایتد‌ها در خط حمله تبدیل شد.

هویلند در فصل ۲۴-۲۰۲۳ موفق شد ۱۶ بار برای یونایتد گلزنی کند و به جوانترین بازیکنی تبدیل شود که در ۶ بازی متوالی لیگ برتر موفق به گلزنی شده است، اما عملکرد کلی او در خط آتش یونایتد ناامیدکننده بوده است.

هرچند که نمی‌توان در آمار گلزنی پایین او نقش خط میانی ضعیف شیاطین سرخ را نادیده گرفت، ولی بازهم مهاجم جوان دانمارکی تا به امروز نتوانسته است توقعی که از یک بازیکن ۱۰۰ میلیون دلاری می‌رود را برآورده کند. علاوه بر این هویلند از نظر بدنی هم نتوانسته است با فشار بالای موجود در لیگ جزیره سازگار شود و مصدومیت‌های گاه و بیگاه او را از رسیدن به روندی ثابت در تیمش بازداشته است.

این مهاجم ۲۱ ساله به وضوح هنوز اعتماد به نفس لازم را برای حضور در نوک خط حمله شیاطین سرخ ندارد و بار‌ها هواداران شاهد این بودند که او حتی در موقعیت‌های خوب هم اقدام به شوت‌زنی نمی‌کند. بدون شک هویلند هنوز پتانسیل زیادی برای پیشرفت و تبدیل شدن به مهاجمی شش‌دانگ دارد، اما در شرایط فعلی او نتوانسته است به تیمش برای خروج از روز‌های فاجعه‌بارشان کمک زیادی بکند.

کلاهبرداری چلسی از یونایتد با مانت

خرداد ۲۰۲۳ کار چلسی در زمینه فروش میسون مانت به یونایتد با مبلغی در حدود ۸۰ میلیون دلار، بیشتر از هر چیز شبیه یک کلاهبرداری بزرگ به نظر می‌رسید. مانت در فصل پیش از آن یکی از بدترین روز‌های خودش به عنوان فوتبالیست را در ترکیب چلسی پشت سر گذاشته بود و آبی‌های لندنی با فروش او به یکی از رقیبانشان هم از شر این بازیکن خلاص شدند و هم مبلغ چشمگیری را به جیب زدند.

هافبک ۲۵ ساله انگلیسی از همان ابتدا شروعی کابوس‌وار در یونایتد را تجربه کرد و فصل گذشته پس از چند مصدومیت جزئی در ابتدای کار، در ادامه دچار آسیب‌دیدگی شدیدی هم شد تا تمام فصل را از دست بدهد.

این فصل هم تقریبا به همین منوال برای مانت آغاز شده است و در حالی که تن هاخ و همچنین هواداران یونایتد امیدوار بودند بالاخره شاهد درخشش او در ترکیب تیمشان باشند، هافبک انگلیسی بازهم به دلیل مصدومیت بیشتر بازی‌های این فصل تیمش را از دست داده است. در واقع هر قدم کوچک مانت به جلو در مسیر آماده شدن به سرعت با یک مصدومیت جدید خنثی می‌شود و حتی در زمان‌هایی که او می‌توانست در میدان حاضر شود هم درخشش مورد انتظار را در ترکیب شیاطین سرخ نشان نداده است.

زمان برای مانت به سرعت در حال سپری شدن است و او اگر نتواند به سرعت دوباره به همان بازیکن آماده چند فصل پیش تبدیل شود، خیلی زود به فراموشی سپرده خواهد شد. مانت در ابتدای کار و در فصل‌های ابتدایی حضورش در چلسی نوید یک هافبک مقتدر و توانمند را می‌داد، اما در یونایتد او تا به امروز تنها یک خرید شکست خورده دیگر بوده است.

آنتونی، بدترین خرید تاریخ لیگ برتر

اگر بخواهیم در بین تمام خرید‌های تن هاخ یک بازیکن را به عنوان بدترین انتخاب کنیم، بدون شک این عنوان را باید به آنتونی داد. مهاجم ۲۴ ساله برزیلی در تابستان ۲ فصل پیش با مبلغی بیش از ۱۱۰ میلیون دلار از آژاکس جذب شد تا دومین خرید گران‌قیمت یونایتد و چهارمین خرید گران‌قیمت تاریخ لیگ برتر لقب بگیرد.

مهاجم برزیلی یکی از با ارزش‌ترین مهره‌های تن هاخ در زمان حضورش در آژاکس بود. سرمربی هلندی ۲ فصل پیش درباره دلایل اصرارش به آوردن آنتونی به یونایتد گفت: «او یک جنگنده است که دوست دارد دریبل بزند، پاس‌های بی‌نظیری بدهد و گل بزند. فکر می‌کنم هواداران از او و نحوه بازی‌اش هیجان زده خواهند شد.»

با وجود این وعده‌های تن هاخ، بسیاری از کارشناسان آنتونی را بدترین خرید تاریخ لیگ برتر انگلیس به شمار می‌آورند. هیچ چیز هیجان انگیزی در مورد تماشای بازی او برای یونایتد وجود نداشته است. او در ۲ فصل بازی برای شیاطین سرخ تنها ۵ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده و سه پاس گل داده است. آنتونی نه تنها بدترین خرید در دوران تن هاخ است، بلکه شاید بتوان گفت ضعیف‌ترین مهاجمی است که تا کنون روی چمن اولدترافورد قدم گذاشته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.