به گزارش شهرآرانیوز، مهدی موحدی بکنظر در مورد برگزاری حراج تهران و عرضه تابلوهای میلیاردی، گفت: سازمان امور مالیاتی به انواع و اقسام حراجهای کشور چه به صورت حضوری یا مجازی باشد، نظارت دارد و در اکثر حراجهای حضوری، نماینده مرکز مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان مالیاتی حضور دارد.
وی افزود: ماموران سازمان امور مالیاتی موظفند، در حراجهای حضوری و آنلاین حضور داشته باشند و مسئولان برگزاری حراجها از جمله حراج تهران، موظفند شناسنامه آثار عرضه شده در حراج و مشخصات خریدار و فروشنده را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی این را هم گفت: سازمان امور مالیاتی با جمع آوری اطلاعات حراجها و خریداران و فروشندگان آثار حراج را بررسی کنند و اطلاعات را به اداره مربوطه برای رسیدگی ارسال میکند. موحدی بکنظر تصریح کرد، حراج پارسال تهران هم مورد بررسی سازمان امور مالیاتی قرار گرفت و در جلسه حراج و چکش خوردن اقلام حراج، ماموران مالیاتی هم حضور دارند و موارد ارسالی با آنچه اتفاق میاغتد را تطبیق میدهند.
با توجه به قانون مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی، برخی بانکها برای فرار از مالیات، به انجام اموری همچون باشگاه فوتبال یا حراج آثار هنری به انجام هزینههای میلیاردی میپردازند، برخی افراد این کارها را راهی برای فرار مالیاتی و بعضا پولشویی میدانند و برخی هم آن را در راستای انجام تعهد اجتماعی بانک قلمداد میکنند.
در حراج آثار هنری تابلوهایی به قیمت پایه ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان به چشم میخورد، که در حراج با مزایده و چکش خوردن گاهی نرخها به دو تا سه برابر هم افزایش مییابند.
منبع: فارس