صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حسینعلی امیری استاندار فارس شد +سوابق

  • کد خبر: ۲۹۳۴۳۱
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
در جلسه امروز هیئت دولت، استاندار فارس معرفی و منصوب شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسینعلی امیری از سوی دولت چهاردهم به عنوان استاندار فارس انتخاب شد.

حسینعلی امیری در بهمن ماه سال ۱۳۴۵ در سنقر کلیایی از توابع استان کرمانشاه به دنیا آمد. وی تحصیلات متوسطه را در محل تولد خود سپری کرده و پس از آن مدرک کارشناسی خود را از دانشکده علوم قضایی قوه قضاییه، کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شیراز و دکترایش را در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران دریافت کرده است. او با زبان‌های کردی، ترکی، عربی و انگلیسی آشنایی دارد.

حسینعلی امیری در دولت حسن روحانی معاون امور مجلس رییس‌جمهور بود. وی همچنین قائم‌مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور و قاضی دیوان عالی کشور و مأمور در دولت بود. او در سال ۱۴۰۰ رییس شعبه ۴۲ دیوان‌عالی کشور شد.

امیری از جمله قضاتی است که تقریباً همه مناصب قضایی را از جمله دادیاری تحقیق، دادیاری اظهار نظر، دادیاری ناظر زندان، دادیاری سرپرستی، معاونت دادستان، جانشینی دادستان، دادستان عمومی، دادستانی انقلاب، رییس دادگاه عمومی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان، رییس شعبه دادگاه تجدید نظر استان، رییس کل دادگستری در چند استان و مستشار دیوانعالی کشور و معاونت رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تجربه کرده است.

از تمامی ظرفیت های استانی بهره خواهیم برد

حسینعلی امیری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد و افزود: ضمن مشکلاتی که در استان فارس وجود دارد ولی این استان ظرفیت‌های بسیاری خوبی در زمینه های گردشگری، زیارتی، پزشکی (توریست‌درمانی) و تاریخی دارد.

وی افزود: دانشگاه شیراز یکی از قطب‌های علمی کشور است و می‌توان در آنجا شرکت‌های دانش‌بنیان را راه‌اندازی و منطقه ویژه گردشگری ایجاد کرد.

استاندار فارس با تاکید بر این که می‌توان تسهیلات برای علاقه‌مندان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) از نقاط مختلف دنیا به این استان فراهم کرد، تصریح کرد: ورودی‌ها و مکان هایی که در استان فارس وجود دارد باید توسعه و رونق پیدا کند.

وی با اشاره به این که استفاده از خانم‌ها در مناصب مدیریتی و تربیت مدیران جوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دولت بود، گفت: امیدوارم بتوانم در استان فارس با توجه به تجربه‌ای که در بخش‌های مختلف در جهت نوسازی نیروی انسانی از جمله در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشتم، مدیر جوان برای نظام تربیت کنم.

امیری افزود: متصل کردن راه‌های استان فارس به راه‌آهن استان خوزستان و از آنجا به خرمشهر و سپس به بصره و عراق می‌تواند در جهت توسعه این استان که یکی از استان‌هایی است که می‌تواند در تولید مرکبات و تولیدات باغی نقش اساسی در توسعه کشور داشته باشد، نقش موثری ایفا کند.

وی در پایان بیان کرد: دعا کنید خداوند کمک کند که به محبت مردم فارس و اعتماد آقای رئیس جمهور و اعضای دولت پاسخ مناسبی دهم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.