صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حوزه انرژی در پارک علم و فناوری خراسان

  • کد خبر: ۲۹۳۵۸۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: تفاهم نامه ‎همکاری‎ مشترک «توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان انرژی» بین ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی و پارک علم و فناوری خراسان منعقد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اسماعیلی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه انرژی در پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: این تفاهمنامه در راستای اجرای تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه ظرفیت‌‎ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش ‎بنیان بر پایه اجرایی‌سازی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در حوزه انرژی پیاده سازی و منعقد شد. 

وی افزود: هدف از انعقاد این تفاهمنامه توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری حوزه انرژی و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با حوزه انرژی است که توسط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی نیز با اشاره بر دستاورد‌های شرکت‌های استان خراسان رضوی گفت: به لطف بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی پارک خراسان و شرکت‌های استان خراسا رضوی همیشه در حوزه انرژی پیشرو بوده اند و الگویی برای کشور هستند.

اکبر زمانیان بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد کشور ما مبتنی بر انرژی است وظیفه معاونت علمی در این حوزه بسیار زیاد است.

وی با اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری در بهره‌گیری از هوش مصنوعی گفت: یکی از اهداف ما دیجیتالی کردن صنعت نفت است و با توجه به ظرفیت شرکت‌های فناور استان خراسان رضوی در نظر داریم این اقدام را از خراسان رضوی شروع کنیم.

شایان ذکر است این تفاهم‌نامه که به مدت ۳ سال و با هدف ایجاد تعامل جهت حمایت از ساخت داخل و جهش تولید دانش‌بنیان منعقد شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.