صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیت الله علم الهدی: دروغ پراکنی رسانه‌ای ابزار دشمن برای تضعیف انقلاب است

  • کد خبر: ۲۹۳۵۸۸
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: برخی افراد و جریان‌ها با هدف تضعیف و تخریب انقلاب و وجهه انقلابی دست به دروغ‌پراکنی در رسانه می‌زنند. 

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران استانی رسانه آخرین خبر، ضمن قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های این رسانه در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: امروز میلیون.‌ها نفر دنبال کننده اخبار شما هستند که نشان‌دهنده قدرت اثرگذاری و سازندگی شما در عرصه فکر و اندیشه مخاطبانتان است.

ایشان با اشاره به دو مبحث خبررسانی و خبرسازی افزود: خبررسانی یک مجاهده و حرکت مثبت اجتماعی است که ارتباطات مردمی را در یک جریان فرهنگی خاص تنظیم می‌کند و از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) این مسئله جایگاه بسیار بالایی داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه هر استانی فضای فرهنگی و بومی خاص خود را دارد، ادامه داد: گاهی اوقات یک مسئله در استانی خاص بسیار پسندیده و مثبت است، اما همان مسئله در فرهنگ سایر استان‌ها منفی تعبیر می‌شود؛ لذا دقت در انتقال این دسته از اخبار از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین باید مراقب بود که انتشار بعضی از اخبار موجب تنش فکری و خدشه‌دار شدن چهره انقلابی مردم آن استان نشود.

ایشان با اشاره به مبحث خبرسازی در عرصه رسانه، تصریح کرد: گاهی اوقات رسانه‌ها برای جذب مخاطب بیشتر اقدام به تولید خبری می‌کنند که کسی از آن مطلع نیست و منبع خبر هر چه بخواهد نیز نمی‌تواند از آن دفاع درست و قاطعی انجام دهد و یا تکذیب کند؛ لذا انتشار این قبیل اخبار گناه نابخشودنی بزرگی است.

دروغ پراکنی رسانه‌ای ابزار دشمن برای تضعیف انقلاب

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای علیه برخی شخصیت‌ها و مسؤولان نظام، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص چنین مواردی که با دروغ‌پراکنی علیه اشخاص به دنبال تشویش اذهان جامعه هستند، فرمودند این تلاش برای تخریب ناشی از اثرگذاری این افراد بر جامعه است.
‌عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که باید بدانیم ما در میدان جنگ نرم قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: البته به لطف خداوند نظام جمهوری اسلامی ایران از سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی خوبی برخوردار است و عامل آن وابستگی مردم به دین است، به همین دلیل دشمن می‌خواهد سفره دین را از زیر پای مردم بکشد.

ایشان به موضوع کشف حجاب به‌عنوان ابزار دشمن برای از بین بردن دین‌داری مردم اشاره کرد و گفت: اگر مسئله حجاب در جامعه از بین برود، بسیاری از مسائل اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی به وجود خواهد آمد که قابل جبران نیست.

اهمیت حکمرانی فضای مجازی در عرصه رسانه

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: همان‌طور که مرتبه ایمان افراد یکسان نیست، وابستگی آنان به انقلاب نیز از درجات مختلفی برخوردار است؛ باید بپذیریم که امروز فضای مجازی عالم دومی است که مردم ما در آن زندگی می‌کنند و حکمرانی آن در حال حاضر بیشتر تحت اختیار دشمن است.
ایشان اضافه کرد: البته همان‌طور که تا امروز مشاهده کردیم، در فضای مجازی که دشمن استکباری و صهیونیستی قصد دارد مبانی اعتقادی و اندیشه انقلابی ما را از بین ببرد، خودش مورد نفرت عمومی قرار گرفته است.

امام‌جمعه مشهد مقدس ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «چه‌بسا شما از مسئله‌ای بدتان بیاید ولی به مصلحت شما باشد»؛ در یک سال گذشته که رژیم اشغالگر اسرائیلی دست به نسل‌کشی مسلمانان فلسطینی زده است، درست در فضای مجازی که حکمرانی ان را در اختیار دارد مورد نفرت تمام کشور‌های جهان قرار گرفته است.

ایشان تأکید کرد: باید دقت کنید که امر خبررسانی همان‌طور که می‌تواند شما را به مقام و جایگاه بالایی برساند به همان میزان نیز می‌تواند موجب خسارت و پریشانی شما در دنیا شود؛ بنابراین مراقب باشید که اخبار شما منشأ پیدایش حرکت‌های سازنده در جامعه باشد و موجب پیش آمدن مظالم نباشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر در نظر گرفتن مسائل شرعی در انتشار اخبار عنوان کرد: شما در عرصه خبر نیز در یک میدان جهاد قرار دارید از این رو مسائل شرعی اخبار را از عالمان و مراجع بپرسید تا اثر وضعی بدی برای شما نداشته باشد؛ امیدوارم در این میدان جهاد موفق و پیروز باشید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.