صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخست‌وزیر اسپانیا تجاوز اسرائیل به لبنان را محکوم کرد

  • کد خبر: ۲۹۳۵۹۶
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
نخست‌وزیر اسپانیا تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را محکوم و تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید برای دفاع از حقوق بشر در غرب آسیا، اختلافات داخلی را کنار بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا امروز (چهارشنبه) تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کرد و گفت جامعه بین‌المللی باید در این مسئله مداخله کند.

سانچز که سیاستمداری چپ‌گرا است، در سخنرانی خود در پارلمان اسپانیا گفت رژیم صهیونیستی «به‌وضوح به کشور مستقلی مانند لبنان حمله کرده است و جامعه بین‌المللی نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند.»

به گزارش پایگاه خبری «عرب نیوز»، او تلویحاً محکومیت حمله روسیه به اوکراین از سوی کشور‌های غربی و سکوت آنان در برابر جنایات صهیونیست‌ها در لبنان را مصداق استاندارد دوگانه دانست و گفت اسپانیا همان‌گونه که این وضعیت را در غزه محکوم کرده، تهاجم به لبنان را هم محکوم می‌کند.

وی همچنین از عدم حصول توافق میان رهبران اتحادیه اروپا بر سر بحران غرب آسیا ابراز نارضایتی کرد و گفت این اتحادیه در چنین بحران‌هایی باید اختلافات را کنار گذاشته و از حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه بین‌المللی دفاع کند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در دستیابی به اهداف خود در باریکه غزه با شکست مواجه شده، اکنون جبهه دیگری در لبنان ایجاد کرده است تا «بنیامین نتانیاهو» با سوءاستفاده از وضعیت جنگی، از پاسخگو شدن برای جنایات خود فرار کند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی مقامات لبنان، از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا امروز نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از شهروندان لبنانی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، از جمله بیش از هزار نفر که در یک ماه گذشته با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و شهر بیروت شهید شدند.

در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، نخست‌وزیر اسپانیا یکی از رهبرانی است که تندترین انتقادات را علیه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان مطرح کرده است. دولتی که او رهبری آن را برعهده دارد، از عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به حقوق بشردوستانه بین‌المللی انتقاد کرده و در ماه مه «کشور مستقل فلسطین» را به رسمیت شناخت، امری که خشم نتانیاهو را در پی داشت.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.