صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طلای جهانی سکته کرد | توقف ریزش قیمت نفت (۱۹ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۳۶۳۵
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
معامله گران بازار جهانی طلا منتشر اعلام نظر فدرال رزرو در مورد نرخ بهره هستند و در مقابل سرمایه گذاران بازار نفت با سیگنال‌هایی از خاورمیانه به استقبال رشد قیمت‌ها رفته اند.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه (۹ اکتبر) ثابت ماند، زیرا معامله‌گران منتظر نشانه‌هایی در مورد سیاست نرخ بهره ایالات‌متحده از صورتجلسه آخرین نشست فدرال رزرو بودند و نشانه قطعی از تصمیم آن وجود ندارد.

در معاملات روز چهارشنبه، هر اونس طلا پس از کاهش بیش از یک درصدی در جلسه قبل، جایگاه خود را در ۲۶۲۲ دلار و ۲۴ سنت در هر اونس حفظ کرد. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶۴۱ دلار رسید.

معامله‌گران بر روی نشست فدرال رزرو و همچنین گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده را در روز پنجشنبه و داده‌های شاخص قیمت تولید کننده را در روز جمعه تمرکز خواهند کرد.

سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون گفت که با ضعیف‌تر شدن روند تورم، این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی ایالات‌متحده بتواند نرخ بهره را کاهش دهد.

توقف ریزش قیمت نفت

در شرایطی که انتظار نرخ بهره، ترمز رشد قیمت طلای جهانی را کشیده است، تحولات خاورمیانه منجر به توقف کاهش قیمت نفت شده است. در معاملات روز چهارشنبه بهای هر بشکه نفت برنت با ۰.۶ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۶۳ سنت رسید.

بازار نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر احتمال آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، بیش از چهار درصد ریزش کرده بودند؛ اما بازار‌ها نسبت به حملات بیشتر این رژیم محتاط مانده‌اند.

نعیم قاسم، معاون رهبر حزب‌الله در یک سخنرانی تلویزیونی گفته است: از تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس حمایت می‌کند و برای اولین بار، پایان جنگ در غزه به عنوان پیش‌شرط آتش‌بس ذکر نشد.

عامل دیگری که از افزایش قیمت نفت حمایت کرد، اظهارات مقامات چین درباره تدابیر مالی محرک اقتصاد بود. دفتر اصلی اطلاع رسانی دولت چین روز چهارشنبه اعلام کرد وزارت دارایی با حمایت از قیمت‌ها، جزئیات برنامه‌های محرک‌های مالی را در یک کنفرانس خبری در روز شنبه اعلام خواهد کرد.

هندی‌ها مشتری نفت ونزوئلا شدند

پالایشگاه‌های هندی، واردات نفت ونزوئلا را اوایل سال جاری پس از چراغ سبز وزارت خزانه‌داری آمریکا برای انجام مبادلات مالی برای صادرات نفت، ازسرگرفتند و دو پالایشگاه دولتی هند ۲ میلیون بشکه نفت ونزوئلا را در ماه نوامبر خریداری کردند.

به گفته منابع بازرگانی آگاه، ۱.۲ میلیون بشکه نفت ونزوئلا را شرکت «ایندین اویل» که بزرگترین پالایشگر نفت هند است و ۸۰۰ هزار بشکه نفت این کشور آمریکای جنوبی را شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور (MRPL)، دریافت خواهد کرد.

درخواست سریلانکا و کوبا برای پیوستن به بریکس

بر اساس داده‌های منتشرشده، سریلانکا در نشست کازان، درخواست عضویت در بریکس را مطرح خواهد کرد و همچنین کوبا طی پیامی به رئیس‌جمهور روسیه، درخواست رسمی برای عضویت در بریکس را به‌عنوان یک کشور شریک ارائه کرده است.

ویجیتا هرات، سخنگوی دولت این کشور جنوب آسیا گفت: سریلانکا قصد دارد درخواست رسمی عضویت در بریکس را در نشست آتی این گروه در شهر کازان روسیه ارائه کند.

وی در دیدار اخیر با وزیر امور خارجه هند، حمایت هند از عضویت سریلانکا در بریکس خواستار را شد.

ارلوس پریرا، مدیر کل بخش عمومی امور دوجانبه وزارت امور خارجه کوبا نیز می¬گوید: کوبا در پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، درخواست رسمی برای عضویت در برجام را به‌عنوان یک کشور شریک ارائه کرده است.

حذف دلار در پرداخت‌های کشور‌های مستقل مشترک المنافع

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های مالی مقاوم و عاری از نفوذ خارجی گفت: سهم ارز‌های ملی در عملیات تجاری در میان کشور‌های مستقل مشترک المنافع بیش از ۸۵ درصد بوده است.

ولادیمیر پوتین افزود: این رقم همچنان در حال رشد است و روند خروج تدریجی واردات با سرعتی بالا پیش می‌رود و در نتیجه حاکمیت فناوری کشور تقویت می‌شود.
نزول تورم آرژانتین رکورد جدید ثبت کرد

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد: انتظار می‌رود نرخ تورم ماهانه آرژانتین در ماه سپتامبر به ۳.۵ درصد کاهش پیدا کند که پایین‌ترین نرخ ماهانه از پایان سال ۲۰۲۱ خواهد بود. این نرخ نشانه پیشرفت برای دولت رئیس‌جمهور آزادیخواه آرژانتین، خاویر مایلی است.

نظرسنجی ۲۷ تحلیلگر آرژانتینی و بین‌المللی نشان داد پیش‌بینی‌ها برای تورم ماه گذشته از ۳.۱ درصد تا ۴.۰ درصد بود که هم تخمین میانه و هم میانگین ۳.۵ درصد را نشان داد.

کلارا آلسینا، اقتصاددان گفت: چشم‌انداز ماه سپتامبر بسیار دلگرم‌کننده است. کاهش نرخ تورم به‌طور کلی و زیربنایی نشان‌دهنده واکنش مثبت بازار‌ها به تصمیمات اتخاذ شده است.

منبع: همشهری

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.