صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برگزاری نمایشگاه «عروسک‌ها فریاد می‌زنند» به یاد کودکان غزه و لبنان در نگارخانه موزه حرم امام‌رضا(ع)

  • کد خبر: ۲۹۳۶۵۱
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
هم‌زمان با روز جهانی و هفته ملی کودک، نمایشگاه «عروسک‌ها فریاد می‌زنند» در نگارخانه موزه حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر موزه‌های حرم مطهر رضوی دراین‌باره گفت: در نمایشگاه «عروسک‌ها فریاد می‌زنند»، عروسک‌های آیینی، بومی و محلی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شرکت داده شده‌‎اند. در این نمایشگاه، ۶۰ اثر عروسکی از ۱۰ استان کشور به نمایش درآمده است که بیشتر آن‌ها دارای شناسنامه هستند و با موضوعات آیینی خلق شده‌اند.

مهدی قیصری‌نیک ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه، علاوه بر عروسک، هشت تصویر از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به کودکان غزه و لبنان که در آن عروسک به دست دارند نیز به نمایش گذاشته شده است.

مدیر موزه‌های حرم مطهر رضوی گفت: در ابتدای افتتاح این نمایشگاه، از حکم اعطایی به موزه رضوی در سال ۱۴۰۳ از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها (آیکوم ایران) رونمایی شد؛ چراکه موزه رضوی امسال در شاخص کودک و نوجوان حائز رتبه دوم در بین موزه‌های دولتی بزرگ کشور شده بود.

قیصری‌نیک افزود: همچنین در حاشیه نمایشگاه «عروسک‌ها فریاد می‌زنند»، کارگاه ساخت این عروسک‌ها و کارگاه بافت قالی راه‌اندازی شده است و این هنرها به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تا ۲۲ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۹ تا ۱۲ در نگارخانه موزه مرکزی حرم مطهر رضوی برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.