صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عملکرد نعمتی در تیم ملی به روایت آمار

  • کد خبر: ۲۹۳۸۰۰
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
علی نعمتی در اولین تجربه ملی خودش عملکرد قابل قبولی را ثبت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، تیم‌ملی فوتبال کشورمان در ایستگاه سوم از مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ لس‌آنجلس آمریکا در نبرد با ازبکستان به تساوی بدون گل رسید، اما شگفتانه ویژه امیر قلعه‌نویی برای این بازی، علی نعمتی بود. بازیکن خراسانی که اولین بازی ملی‌اش را تجربه می‌کرد و طبیعتا فشار بازی در تاشکند و مقابل چشمان هواداران تیم میزبان، کار را برای او سخت‌تر می‌کرد. علی نعمتی درحالی مقابل ازبکستان نود دقیقه برای تیم‌ملی بازی کرد که زوج دفاعی او در این بازی را شجاع خلیل‌زاده تشکیل می‌داد. نعمتی در بازی با ازبکستان آن‌قدر خوب عمل کرد که حالا به تهدیدی جدی برای فیکس‌بودن مدافعان تیم‌ملی از خلیل‌زاده گرفته تا کنعانی‌زادگان، فلاح و حزباوی تبدیل شده باشد. او در این بازی آمار دل‌چسبی از خود بر جا گذاشت.

یک نمره عالی

نگاهی به نمرات بازیکنان تیم‌ملی در پایان نبرد با ازبکستان نشان می‌دهد سعید عزت‌اللهی با کسب امتیاز ۸ از ۱۰ توانسته است بهترین بازیکن ایران در این بازی باشد. فشار حملات ازبکستان میزبان و ده‌نفره‌شدن تیم‌ملی پس از اخراج صالح حردانی عاملی بود که نقش هافبک‌ها و خطوط دفاعی ایران در کسب همین یک امتیاز بیشتر دیده شود. شاید به همین دلیل است که مدافعان ایران در این بازی امتیاز بهتری از دیگربازیکنان گرفتند. در این میان علی نعمتی هم که اولین بازی ملی‌اش را تجربه می‌کرد و از قضا فیکس هم به میدان رفته بود، در این بازی امتیاز ۷/۷ را از متریکا گرفته است تا جزو سه بازیکن برتر تیم‌ملی در این بازی باشد.

بی‌رحم در دفاع، موفق در حمله

نعمتی یک ویژگی بارز دیگر هم دارد که او را به مدافع محبوب مربیان بدل کرده است؛ بازیکنی که علاوه بر سماجت در دفاع و سخت‌کوشی منحصربه‌فردش در امور حمله هم خوب جلو می‌آید، خوب سر می‌زند و گاهی خوب هم گل‌زنی می‌کند. مدافع خراسانی تیم‌ملی در بازی مقابل ازبکستان هم آمار جالبی در این بخش از خودش بر جا گذاشت. او درحالی توانست دو بار به سمت دروازه میزبان شلیک کند که در میان بازیکنان تیم‌ملی و بالاتر از او فقط قلی‌زاده پنج شوت روانه دروازه ازبکستان کرده بود. حتی مهدی طارمی، ستاره این روز‌های اینتر، در این بازی مثل نعمتی فقط دو ضربه به سمت دروازه ازبکستان زد. این نشان از عملکرد خوب نعمتی در بخش هجومی دارد.

خط‌کش نعمتی به سود تیم‌ملی

مدافع خراسانی در یک بخش دیگر هم عملکردی فوق‌العاده داشت. خط‌کش پاس‌های دقیق علی نعمتی موجب شده بود تا او بیشترین پاس صحیح را در میان همه بازیکنان ایران داشته باشد. نعمتی در بازی مقابل ازبکستان ۶۳ پاس صحیح ارسال کرد و بعد از او بهترین آمار مربوط به سعید عزت‌اللهی است که توانست ۵۳ پاس صحیح را به هدف برساند. آرامش منحصربه‌فرد نعمتی در دادن پاس و رساندن توپ صحیح به هم‌تیمی‌هایش آن‌قدر خوب بود که کسی باورش نمی‌شود نعمتی اولین بازی ملی خود را در جهنم تاشکند انجام داده است. مدافع خراسانی تیم‌ملی در فولاد آمار دقت پاس خوبی دارد و جزو سه بازیکن برتر فولاد در این زمینه به حساب می‌آید. البته نعمتی در دفع توپ هم جزو بهترین‌های زمین بود و بعد از کاستانوف ازبکستانی که چهارده دفع توپ موفق داشت، توانست آمار یازده دفع توپ صحیح را برای خودش به ثبت برساند.

فصل خوب زیر نظر گل‌محمدی

علی نعمتی کشف یحیی گل‌محمدی بود. این بازیکن در زمان حضور تیم پدیده در لیگ‌برتر بازیکن فیکس این تیم بود، اما پس از آنکه یحیی گل‌محمدی هدایت پدیده را در لیگ‌برتر فوتبال ایران به عهده گرفت، به نعمتی بیش از پیش پر و بال داد. گل‌محمدی حتی نعمتی را با خود به پرسپولیس برد و در برهه‌ای که همه می‌گفتند این بازیکن در اندازه تیم بزرگ پایتخت نیست، به او بازی داد تا توانایی‌های خودش را اثبات کند. نعمتی پس از جدایی گل‌محمدی از پرسپولیس هم با او به فولاد رفت و این فصل در تیم جنوبی فوتبال ایران عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته است. او در کنار موسی کولیبالی زوج قلب دفاع فولاد را تشکیل می‌دهند و در همه بازی‌ها هم فیکس بازی کرده است. پیشرفت چشمگیر او سرانجام امیر قلعه‌نویی را وادار کرد تا او را به تیم‌ملی بخواند و حتی به او بازی بدهد.

تمجید ویژه قلعه‌نویی از ستاره خراسانی

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان، پس از بازی با ازبکستان تمجید ویژه‌ای از ساختار دفاعی تیمش کرد. او با اشاره به اینکه پس از ده‌نفره‌شدن هم تیم‌ملی خوب به دفاع پرداخت، اظهار کرد: ساختار دفاعی ما وظایفش را به نحو احسن انجام می‌دهد. در همین بازی و بازی با امارات امید گل حریفان ما به یک هم نرسید و این نشان می‌دهد که آن زمان حرفمان درست بود و از تک‌تک بازیکنانمان در ساختار دفاعی تشکر می‌کنم. او درباره علی نعمتی که خودش او را سورپرایز ویژه تیم‌ملی مقابل ازبکستان دانسته بود، اذعان کرد: علی نعمتی اولین بازی ملی‌اش را انجام داد و فکر می‌کنم می‌توانست زودتر از اینها هم به تیم‌ملی دعوت شود.

نعمتی: همه تلاشم را کردم

مدافع خراسانی تیم‌ملی فوتبال پس از اولین تجربه ملی‌اش گفت: خدا را شکر اولین بازی ملی‌ام را انجام دادم. همه تلاشم را در زمین کردم و اگر بیشتر هم فرصت به من برسد، بی‌شک همه تلاشم را انجام می‌دهم. نعمتی درباره ده‌نفره‌شدن تیم و فشار روی خط دفاعی هم اظهار کرد: ده‌نفره شدیم و عقب‌نشینی‌مان طبیعی بود. تمرکز خوبی داشتیم و همه تلاشمان را کردیم. امیدوارم در ادامه مسیر نتایج خوبی بگیریم و از بازی مقابل قطر با سه‌امتیاز برگردیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.