صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وجود ۵۲۰ هکتار سطح کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۹۳۸۸۸
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون (مهر ماه ۱۴۰۳)، سطح زیر کشت گلخانه‌ای در این استان ۵۲۰ هکتار است.

محمد رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: این سطح محیط کنترل‌شده، تولید ۴۱ هزار تن سبزی صیفی شامل خیار و گوجه و فلفل و... و ۱۱۰ میلیون شاخه گل را در بر داشته است.

وی افزود: تولید انواع گل‌های شاخه‌بریده، گلدانی و گل‌های فصلی و درختچه در استان در بخش گلخانه‌ای انجام می‌شود. هم‌اکنون (مهر ماه ۱۴۰۳)، ۷۰ هکتار گلخانه هیدروپونیک و حدود ۲.۵ هکتار گلخانه کوچک‌مقیاس در خراسان رضوی فعال هستند. در روش تولید گلخانه‌ای، امکان تولید محصول به ازای هر مترمکعب آب از نظر وزنی تا ۱۰ برابر و از نظر درآمدزایی تا بیش از ۵۰ برابر قابل افزایش است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون ارزیابی اقتصادی تولید در دنیا به جای عملکرد در واحد سطح، به عملکرد به ازای هر مترمکعب آب تغییر یافته است، ادامه داد: با درنظرگرفتن شرایط خشک‌سالی و بحران تأمین آب در سال‌های اخیر، توسعه گلخانه‌ها به منظور بهره‌وری بهینه از منابع آبی بیش از پیش حائز اهمیت است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.