صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روایت رسول مظفرپور، نخبه مشهدی از دیدار با مقام معظم رهبری | ترسیم یک آینده روشن

  • کد خبر: ۲۹۳۹۹۴
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
رسول مظفرپور که به عنوان محقق پسادکتری و برگزیده طرح شهید چمران از بنیاد ملی نخبگان از مشهد در دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری، شرکت کرده بود، راوی حال‌و هوای این دیدار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جمعی از نخبگان علمی، نفرات برتر المپیاد‌ها و آزمون ورودی دانشگاه‌های کشور، ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در دیدار با مقام معظم رهبری به بیان برخی مطالبات و دغدغه‌های جامعه نخبگانی پرداختند و بیانات رهبر معظم انقلاب را راهنمای مسیر خود قرار دادند.

در این دیدار، دکتر مسعود دارابی برگزیده طرح شهید چمران، دکتر سمانه راه‌آموز برگزیده طرح شهید چمران، دکتر رسول مظفرپور برگزیده طرح شهید چمران، دکتر امیرحسین اخروی برگزیده طرح شهید آشتیانی و دکتر علی موسوی‌شایق برگزیده طرح شهید آشتیانی از مشهد در این دیدار حضور داشتند که در خصوص این دیدار، با رسول مظفرپور به گفت‌وگو پرداختیم.

رسول مظفرپور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اولین تجربه‌ام بود که به دیدار مقام معظم رهبری رفتم و باعث افتخار بود که در خدمت ایشان بودیم و نقطه نظرات ارزشمندی درمورد استفاده از ظرفیت نخبگان در جامعه، حمایت از نخبگان در ابعاد مختلف و به‌کارگیری نخبگان در جنبه‌های مختلف مطرح شد. همچنین مقام معظم رهبری مطرح کردند که هرچقدر در این راستا هزینه شود، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان موردتأکید رهبری بود. ان‌شاءالله که مورد توجه قرار گیرد، نخبگان ناامید نشوند و در جامعه مؤثر و کارآمد باشند.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند در مسیر نخبگان نباید مانعی ایجاد شود که برای ما نویدبخش افق‌های روشنی بود که آینده خیلی خوبی برای جامعه نخبگانی ترسیم شود. همچنین ایشان در فرازی از بیانات خود فرمودند این کاغذبازی‌ها به ویژه در حوزه نخبگان نه‌تنها مضر، بلکه مهلک است و باید به حداقل برسد که نخبگان با مسیر ساده، به اهدافشان برسند.

این نخبه مشهدی ادامه داد: طی سال‌های گذشته و سال جاری، رهبر معظم انقلاب بر این تأکید کردند که مهاجرت نخبگان توسط دستگاه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت ویژه‌ای که به نخبگان اختصاص داده شده است، به حداقل برسد. نخبگان نباید مأیوس شوند و اگر مأیوس شوند، اینجا را محل امنی برای خود نمی‌بینند و مهاجرت می‌کنند.

مظفرپور با تأکید بر اینکه نخبه اگر درخواستی دارد و احساس می‌کند جایی می‌تواند مفید واقع شود، آن بستر باید مهیا شود، گفت: موانع از سر راه نخبگان برداشته شود. نخبگان می‌توانند در مباحث مختلف، مفید واقع شوند و از این ظرفیت نباید غافل شد؛ لذا باید این بستر فراهم شود که بتوانیم به اهدافمان برسیم؛ چراکه ما برای یک مسیر خاص تربیت شده و آموزش دیده‌ایم و باید در همان جهت بازدهی داشته باشیم و باید از ورود به مسیر‌های جانبی که ما را از اهدافمان دور می‌کنند، جلوگیری شود.

وی در خصوص مهاجرت، اظهار کرد: قبلاً به مهاجرت فکر می‌کردم، اما اکنون تلاشم این است که به مملکت خودم خدمت کنم. ان‌شاءالله که بیشتر به نخبگان اهمیت دهند. اینکه از این به بعد، مسیر‌ها هموار شود و فضای یأس و ناامیدی از جامعه نخبگانی زدوده شود، موجب می‌شود نخبگان به مهاجرت فکر نکنند. گاهی از نظر مادی و معنوی تحت فشار قرار می‌گیرند. ما وارد یک مسیر شدیم، نخبه نباید احساس کند مشکل مالی دارد و اگر فکرش درگیر مسائل مالی شود، از مسیر خارج می‌شود؛ لذا باید مشکلات مالی به حداقل برسد که نخبه بتواند با خاطری آسوده، بازدهی داشته باشد و مؤثر واقع شود.

این نخبه مشهدی دیدار با مقام معظم رهبری را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: زمانی که فضای یأس و ناامیدی در جامعه نخبگانی حاکم می‌شود، با برگزاری چنین‌جلساتی تا حدودی آن فضا از بین می‌رود و ان‌شاءالله درخواست نخبگان تا آنجا که امکان دارد، پذیرفته شود؛ چراکه تأثیر بسیاری در پیشرفت و شکوفایی نخبگان دارد.

گفتنی است رسول مظفرپور مشغول پژوهشی در دوره پسادکتری بنیاد نخبگان به میزبانی دانشگاه فردوسی در حوزه علوم و صنایع غذایی است و طرح او که در شهید چمران سال ۱۴۰۲ برگزیده شده، برای سلامتی مردم مؤثر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.