صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

الاکلنگ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۲ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۴۱۵۷
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
بازار سهام امروز شاهد رفت و برگشت شاخص از مثبت به سوی منفی و سپس پایانی سبزپوش بود. اما دلیل این رفت و برگشت‌های شاخص کل چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس در پایان وقت معاملات با رشد بیش از یکهزار واحد در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار (معادل ۰.۰۵ درصد) واحد آرام گرفت. وغدیر، فملی، کچاد و فولاد بیشترین اثر مثبت و فارس، شپنا و شبندر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. 

شاخص هموزن و شاخص فرابورس امروز حرکتی جهت عکس کل بورس پیدا کردند. شاخص هموزن ۰.۰۶ درصد و شاخص فرابورس ۰.۰۸ درصد منفی شدند. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم امروز به ۴ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان رسید. امروز همچنین ۳۲۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. 

روز گذشته دامنه نوسان قیمت سهام به مثبت و منفی ۳ درصد افزایش یافت. خبری که می‌توانست تا مدت‌ها منجر به بازگشایی قفل صف‌های فروش شده و پویایی را هر چند کوتاه مدت، به بازار بازگرداند. این اتفاق تنها در روز گذشته رخ داد که منجر به رشد بیش از ۱۴ هزار واحدی شاخص شد. اما امروز شاخص اصلی بازار حرکتی در جا داشت. 

ادامه روند پول حقیقی از بازار نشان می‌دهد که هنوز انگیزه‌های لازم برای ورود سهامدار خرد به وجود نیامده و علاقه‌ای به خرید سهام در شرایط ریسکی وجود ندارد. حتی با وجود قیمت‌های فعلی و سیگنال ارزندگی قیمت‌ها به فعالان بازار، باز هم احتمال اینکه بازار روند پرقدرتی را داشته باشد، بسیار ضعیف است. 

کارشناسان معتقدند پول حقیقی زمانی می‌تواند با اطمینان به بازار وارد شود، که نماگر اصلی بورس وارد کانال ۲.۲ میلیون واحدی شود. به‌نظر می‌رسد شاخص بدون محرک دلار و نرخ بهره، در کانال ۲.۱میلیون واحدی حضور خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.