صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیش‌بینی احداث «شهرک هوشمند» در مشهد 

  • کد خبر: ۲۹۴۱۶۷
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: پیاده‌سازی شهر هوشمند، یکی از الزامات در مدیریت شهری، به ویژه کلانشهرها است و برهمین اساس، شهرک «هوشمند» در مشهد مقدس احداث خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین حسامی با بیان اینکه امروزه شهر هوشمند و شهر الکترونیک به عنوان راهکار بی‌بدیل حل معضلات شهری مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است، اظهار کرد: مزیت عمده شهر هوشمند، توانایی در پاسخگویی و حل مسائل شهری شهروندان بوده که افزایش سطح رفاه، حفط محیط‌زیست و استفاده بهینه از منابع شهری را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: پیشگیری از دوباره‌کاری‌ها، تصمیم‌گیری مبتنی بر آزمایش و خطا و هدررفتن زمان و منابع و ایجاد بستری برای شکل‌گیری فرآیند‌های پایدار توسعه شهری از دیگر مزایای شهر هوشمند هستند.

حسامی با تاکید بر لزوم پیاده‌سازی شهر هوشمند در کلانشهری چون مشهد مقدس عنوان کرد: یکی از اقدامات عملیاتی شهرداری مشهد در این راستا، احداث شهرک ۵۰ هکتاری هوشمند است که با محوریت‌هایی چون «مردم هوشمند»، «تحرک هوشمند»، «محیط‌زیست هوشمند»، «حکمرانی هوشمند» و «اقتصاد هوشمند» در برنامه قرار دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه در حال حاضر، شهر‌ها تحت تاثیر فناوری‌های نوین، تعاریف جدیدی به خود می‌گیرند، تصریح کرد: همین موضوع، موجب تفاوت شهر هوشمند و شهر الکترونیک شده است. شهر الکترونیک، به عنوان زیرساخت یا سرمایه فیزیکی و شهر هوشمند به عنوان سرمایه فکری و دانش ارتباطی یا زیرساخت اجتماعی قلمداد می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.