صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عراقچی: برای رویاروی با هر سناریویی آماده‌ایم و از جنگ نمی‌ترسیم

  • کد خبر: ۲۹۴۲۱۲
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
وزیر امور خارجه امروز در بغداد با بیان اینکه ایران خواهان افزایش تنش، درگیری و جنگ نیست، تصریح کرد: کاملاً برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم. از جنگ نمی‌ترسیم، ولی خواهان جنگ نیستیم و برای جنگ و صلح هم آماده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (یکشنبه) ۲۲ مهرماه در نشست خبری مشترک با فؤاد حسین همتای عراقی در بغداد از دولت دوست و برادر و کشور همسایه و برادر عراق تشکر کرد.

وی ضمن قدردانی از حسن پذیرایی و گرم همتای عراقی اظهار داشت: منطقه ما الان با چالش‌های بسیار خطرناکی روبرو است و منطقه در یک وضعیت هشدار به سر می‌برد و اقتضا می‌کند ما با دوستان خود در منطقه به ویژه در عراق مشورت‌ها و رایزنی‌های نزدیکی داشته باشیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه ما همواره در خصوص مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی با هم رایزنی داشتیم، اظهار داشت: سفرهالی متعدد بین دو کشور صورت گرفته و آخرین سفر هم رئیس‌جمهور ایران به بغداد سفر و به شهر‌های مختلف رفت. سفر بنده به صورت مشخص برای رایزنی درباره مسائل ویژه و خطرناک و حساس در منطقه ما و منطقه خلیج‌فارس صورت گرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: رایزنی‌های بسیار خوبی داشتیم و تبادل اطلاعات و تبادل نظرات بین ما صورت گرفت. از مواضع بسیار خوب دولت و ملت و مرجعیت در عراق تشکر می‌کنم.

وی افزود: از مواضع فؤاد حسین تشکر می‌کنم از جمله مواضعی که الان فرمودند که بسیار حکیمانه بود. منطقه در وضعیت هشدار به سر می‌برد و احتمال بروز درگیری و بالا گرفتن تنش در منطقه بسیار زیاد است و ریشه همه اینها در جنایات رژیم صهونیستی است که از غزه شروع و الان به لبنان امتداد یافته و احتمال اینکه به سایر کشور‌های منطقه نیز امتداد یافته و منطقه را درگیر وضعیت بسیار خطرناک و گسترده کند وجود دارد.

وزیر خارجه بیان کرد: باید با تهاجمات رژیم صهیونیستی مقابله و جنگ و درگیری و حملات آن به مردم غزه و لبنان متوقف شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش، درگیری و جنگ نیست. اگر چه برای هر وضعیتی آمادگی دارد. ما برای جنگ آماده هستیم و برای صلح هم آماده هستیم؛ این موضع قاطع ایران است.

عراقچی ادامه داد: کاملاً برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم. از جنگ نمی‌ترسیم ولی خواهان جنگ نیستیم. ما خواهان صلح هستیم و برای صلح عادلانه در غزه و لبنان تلاش خواهیم کرد. 

وی گفت: در این موضع با دوستان خود در منطقه و به خصوص در عراق اشتراک نظر داریم. معتقدیم که جنایات و تهاجمات رژیم صهیونیستی باید زودتر متوقف و آتش‌بس برقرار شود.

وزیر خارجه بیان کرد: تصمیم گرفتیم در این زمینه با هم همکاری داشته باشیم. هم به مشورت‌های خود ادامه دهیم و هم اقدامات هماهنگی را صورت دهیم که بتوانیم جلوی تشدید تنش در منطقه را بگیریم و برای صلح و آتش‌بس تلاش کنیم.

وزیر خارجه بیان کرد: باید با تهاجمات رژیم صهیونیستی مقابله شود و جنگ و درگیری و حملات آن به مردم غزه و لبنان متوقف شود.

وی افزود: به کمک به آوارگان لبنانی ادامه می‌دهیم از دولت عراق از استقبال از آوارگان و کمک‌های آنها تشکر می‌کنیم. ایران هر اقدامی که بتواند در این خصوص انجام دهد حتما انجام خواهد داد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.