صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مرگ ۵.۸ درصد کودکان در افغانستان قبل از پنج سالگی

  • کد خبر: ۲۹۴۲۱۵
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
شاخص جهانی گرسنگی در گزارش جدید خود اعلام کرد که افغانستان از نظر شاخص گرسنگی در رتبه ۱۱۶ از میان ۱۲۷ کشور قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاخص جهانی گرسنگی در گزارشی جدید خود گفته است که افغانستان از میان ۱۲۷ کشور در رتبه ۱۱۶ قرار گرفته است.

افغانستان سال گذشته با ۳۰.۶ امتیاز در جایگاه ۱۱۴ قرار داشت، بنابراین در ارزیابی امسال دو پله سقوط کرده است.

برپایه این گزارش، ۳۰.۴ درصد جمعیت افغانستان دچار سوءتغذیه هستند.

شاخص جهانی گرسنگی همچنین اعلام کرد که ۵.۸ درصد کودکان در افغانستان قبل از پنج سالگی، به دلیل تغذیه ناکافی و زندگی در محیط ناسالم جان‌های خود را از دست می‌دهند.

در این گزارش آمده است که ۴۴.۶ درصد کودکان زیر پنج سال در افغانستان قد کوتاه‌تر از اقتضای سن‌شان‌ هستند و این ارزیابی کوتاهی قد کودکان را نمایانگر ابتلای آن‌ها به سوءتغذیه مزمن عنوان کرده است.

این گزارش همچنین گفته که ۳.۶ درصد کودکان در افغانستان وزن کمتری در مقایسه با قد خود دارند و این امر ناشی از سوءتغذیه حاد است.

پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان بحران‌های انسانی تشدید شده و به گفته سازمان ملل، در حال حاضر بیش از ۲۴ میلیون نفر در این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

گزارش ۲۰۲۴ شاخص جهانی گرسنگی وضعیت گرسنگی را در ۵۱ کشور ضعیف، ۳۷ کشور متوسط، ۳۶ کشور جدی و ۶ کشور هشداردهنده ارزیابی کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.