صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

درآمد ۷۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری‌های کل کشور از مالیات بر ارزش افزوده

  • کد خبر: ۲۹۴۲۷۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
بر اساس جدیدترین گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، در ۶ ماهه اول سال‏ جاری ۹۸ هزار میلیارد و ۵۷۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده درآمد مالیاتی به خزانه واریز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس جدیدترین گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، در ۶ ماهه اول سال‏ جاری بالغ بر ۵۱۲ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که بیش از ۹۸ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

بر اساس قانون بخشی از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده سهم دستگاه‌های اجرایی است که طبق گزارش سازمان امور مالیاتی این سهم پرداخت شده است.

سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ درمجموع بیش از ۷۳ هزار ۷۶۲ میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی کشور به حساب شهرداری ‏ها، دهیاری ‏ها، فرمانداری‏‌ها و ادارات کل امور عشایر پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۵۲ هزارو ۴۹۸ میلیارد تومان) رشد ۴۱ درصدی داشته است.

همچنین در این بازه زمانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان نیز در قالب سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۳ هزار و ۸۳ میلیارد تومان) ۷۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزون بر موارد یادشده، در ۶ ماهه اول سال جاری از محل مالیات بر ارزش افزوده در مجموع بیش از دو هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان در قالب سهم ۲۷ صدم درصد توسعه ورزش‏های همگانی به حساب وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش اختصاص یافته است که بیانگر رشد ۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته (۱۸۰۴ میلیارد تومان) است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.