صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند

  • کد خبر: ۲۹۴۳۷۱
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پنج میلیون مددجو تحت پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر دانش‌آموز و حدود ۵۰ هزار نفر دانشجو هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام علی جعفری در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های آموزشی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: ۶۰۰ هزار دختر بالای ۳۰ سال و ۲۳۰ هزار دختر ۱۹ تا ۳۰ سال تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند به طوری که در مجموع ۴۰ درصد از مددجویان در سنین پیری هستند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی کمیته امداد بر تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و نیز پیگیری امور دختران بین ۱۹ تا ۳۰ سال تمرکز دارد، بیان کرد: در چهار سال گذشته تلاش شده تا بسته‌های حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان تحت پوشش در مقاطع مختلف تحصیلی تامین شود.

جعفری بیان کرد: یکی از موانع در مسیر خدمت‌رسانی به جامعه هدف، شناسایی و دسترسی به دانش‌آموزان نیازمند است. در چند سال اخیر تلاش شده از روش‌های مختلف و حتی برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و موسسات آموزشی، این گروه از دانش‌آموزان شناسایی شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد با اشاره به اینکه هدف از بهره‌گیری از موسسات آموزشی، دسترسی و ارایه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان تحت حمایت است، تصریح کرد: بخشی از پشتیبانی‌های آموزشی و مشاوره تحصیلی دانش‌آموزان از طریق این موسسات دریافت شده و بخشی از حمایت‌ها در حوزه‌های مددکاری و مشاوره توسط کمیته امداد انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری یکی از موسسات آموزشی جلوی بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان در سه پایه اول ابتدایی گرفته شد. اکنون ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در سه پایه ابتدایی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند زیرا بیشترین بازماندگی از تحصیل در همین پایه رخ می دهد. سال گذشته کمیته امداد موفق شد از بین ۶ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل، سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز را به تحصیل بازگرداند.

جعفری افزود: برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دوره دوم ابتدایی یعنی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم نیز با یکی موسسات آموزشی همکاری‌هایی آغاز شده است. با تداوم این روند، دستاوردهای خوبی در جلوگیری از بازماندگی تحصیلی به دست آید.

معاون فرهنگی کمیته امداد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از دانش‌آموزان دوره متوسطه عنوان کرد: در مقطع متوسطه اول، خدمات پشتیبانی، مشاوره تحصیلی برای پایه‌های هفتم، هشتم و نهم فراهم شده است و برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به تفکیک چهار رشته ریاضی، انسانی، تجربی و هنرستان با چهار موسسه آموزشی همکاری داریم تا بتوان نه تنها از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری کرد، بلکه آنها آماده شرکت در کنکور شوند.

وی در خصوص قبولی دانش‌آموزان مددجو در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها بیان کرد:‌ بر اساس گزارش سازمان سنجش هر سال در زمینه قبولی دانش‌آموزان تحت حمایت نسبت سال قبل در شاخص‌های کنکور جهش داریم به طوری که بیش از ۶ هزار نفر از این دانش‌آموزان در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند. تعداد قابل توجهی از این دانش‌آموزان رتبه‌های برتر کنکور را به دست آوردند که این موفقیت تا قبل از ارایه خدمات آموزشی توسط کمیته امداد به دست نیامده بود.

جعفری ادامه داد: کمیته امداد حدود ۳۰ هزار متقاضی مستعد برای حضور در مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) دارد. تا پیش از اجرای برنامه‌های حمایتی در حوزه دانش‌آموزی تنها ۶۵ دانش‌آموز نخبه داشتیم اما اکنون سالانه هزار دانش‌آموز متقاضی تحت حمایت داریم. حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز مددجو در مدارس نمونه دولتی حضور دارند. سال گذشته هیات دولت با هدف حمایت از دانش‌آموزان نخبه نیازمند، رایگان کردن شهریه و خدمات مدارس برای دهک‌های یک تا چهار را تصویب کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد اضافه کرد: ۶۵ هزار دانش‌آموز هنرستانی تحت پوشش هستند. دانش‌آموزان در هنرستان‌ها یک حرفه می‌آموزند اما چون روش کسب و کار را نمی‌دانند، اغلب دستیار می‌شوند. بر این حل این مشکل با همکاری برخی موسسات و نیز پرداخت تسهیلات اشتغال تلاش شده تا دانش‌آموزان در حوزه کسب و کار نیز تقویت شوند و بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.