صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ظریف: ما وارث یک ویرانه نشدیم و اینجا آباد تحویل ما شده است

  • کد خبر: ۲۹۴۴۵۵
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
معاون راهبردی رئیس‌جمهور گفت: نگرش دولتِ پزشکیان به موضوع تنظیم‌گری، یک نگرش میانه و اعتدالی است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد ظریف عصر امروز در نشست «دولت چهاردهم و شبکه ملی تنظیم‌گری» که در معاونت راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه سیاست‌نامه‌ای که امروز بررسی می‌شود درباره تنظیم‌گری است که از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک انجام شده است، گفت: ما وارث یک ویرانه نشدیم و اینجا آباد تحویل ما شده است.

وی افزود: ما در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری آمادگی داریم که چنین موضوعاتی را پیگیری کنیم. نگرش دولت دکتر پزشکیان به موضوع تنظیم‌گری یک نگرش میانه و اعتدالی است.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما اعتقاد به تصدی‌گری یا تنظیم‌گری صرف دولت نداریم بلکه به یک راه میانه توجه می‌کنیم.

ظریف گفت: وظیفه دولت است که در اموری مانند آموزش، بهداشت، محیط زیست براساس مقررات داخلی کشور و قوانین بین‌المللی در بخش‌هایی تصدی‌گری کند و در بخش‌هایی هم تنظیم‌گری کند، اما در موضوع بخش خصوصی باید بیشتر تنظیم‌گر باشد.

وی با بیان اینکه دولت به وضعیت میانه بین تصدی‌گری و تنظیم‌گری معتقد است، افزود: البته در همه امور نمی‌توانیم تنظیم‌گری کنیم، به ویژه در مواردی که انجام آن امور وظیفه دولت محسوب می‌شود.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که یکی از تصمیمات دولت باید این باشد که کجا تنظیم‌گری انجام شود؟، اعلام کرد: در معاونت راهبردی روند مقدماتی در پاسخ به این پرسش طی می‌شود تا در مراحل بعدی جایگاه بهینه خود را به دست آورد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.