صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش برای ایجاد فضای وفاق و همدلی در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم | سیاست باید به اقتصاد یارانه بدهد

  • کد خبر: ۲۹۴۵۱۷
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
استاندار جدید خراسان رضوی در یادداشتی، سه محور اصلی فعالیت‌های خود را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین مظفری در یادداشتی به اعلام سه محور اصلی فعالیت خود به عنوان استاندار خراسان رضوی پرداخت. که در این یادداشت، تشکیل مجامع مشورتی تخصصی در نقطه ثقل برنامه‌های استاندار جدید قرار دارد. 

پاکدستی، جدیت، صداقت و مردم‌داری

غلامحسین مظفری نوشت: در محور اول و پیش از هر چیز دیگری، پاکدستی، جدیت، صداقت و مردم‌داری محور اصلی کار در این استان و در کنار مردم خواهد بود. به نوشته وی مردم سرمایه اصلی نظام و کشور هستند و همه تلاش‌ها باید در جهت منفعت و منافع مردم صورت گیرد.

در ادامه این متن آمده، لازم است مدیریت چابک، هوشمندانه، داده و دانش‌محور، شفاف و پاسخگو برای ستاد استانداری، سازمان‌ها و نهاد‌ها به کار گرفته شود، این موضوع به قدری مهم است که می‌تواند جایگاه استان را به عنوان یک استان توسعه‌گرا تثبیت نماید. در این راه تعامل با نخبگان و اندیشه‌ورزان به صورت نظام‌مند و ساختارمند با مشارکت همه افراد و گروه‌های متخصص با محوریت جوانان یک منبع و راهبرد ارزشمند است.

ارتقای زیرساخت‌های توسعه استان

غلامحسین مظفری محور دوم فعالیت‌های خود را ارتقاء زیرساخت‌های توسعه استان با حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی ذکر کرد و در این خصوص آورده است وظیفه حاکمیت و دولت تامین زیرساخت‌ها برای استفاده بخش‌های عمومی و خصوصی در جهت توسعه است. مظفری در این خصوص به توسعه بزرگراه‌ها، گسترش خطوط ریلی، قطار سریع السیر، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و هواپیما‌ها اشاره دارد.

وی نکته اصلی محور دوم فعالیت‌ها را اولویت دادن به نگاه اقتصادی به جای نگاه سیاسی می‌داند و تاکید دارد در نگاه توسعه‌ای، سیاست باید به اقتصاد یارانه بدهد نه برعکس، و ما باید این نگاه را در استان تقویت کنیم.

تغییر نگاه هزینه‌ای به سمت نگاه درآمدی

وی یک اقدام کلیدی برای رسیدن به توسعه را تغییر نگاه در استان می‌داند، تغییر نگاه هزینه‌ای به سمت نگاه درآمدی، و می‌نویسد نباید به عنوان یک تنخواه‌دار و تنخواه‌گردان باشیم باید با استفاده از بودجه و نگاه درآمدی و ایجاد صندوق‌های توسعه‌ای استان را به سمت توسعه پایدار هدایت کنیم. استاندار جدید در این محور کاری خود، سهم بخش خصوصی در اقتصاد استان را بسیار حائز اهمیت برشمرده و آن را اولویت برنامه‌های خود دانست.

تلاش برای ایجاد فضای وفاق و همدلی در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم

وی در محور سوم، تلاش برای ایجاد فضای وفاق و همدلی در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم و توسعه استان را ضرورتی بی‌همتا دانست و نوشت تجربه‌های گذشته نشان داده است که گروه‌گرایی، نگاه جناحی و خالص‌سازی نه تنها نتیجه‌ای نمی‌دهد بلکه خساراتی نیز به بار آورده است.

استاندار جدید بر تشکیل اتاق‌های فکر تخصصی در حوزه‌های مختلف با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت جدی اندیشمندان و دانشگاهیان تاکیدکرد و نوشت در این صورت تصمیم گیری‌ها و خروجی‌ها، سنجیده و قابل اجرا خواهد بود. وی بر تشکیل پارلمان زنان به عنوان زمینه‌ساز مشارکت بیشتر بانوان در استان تاکید مضاعف نمود و نوشت در این صورت بخش بسیار مهم و تخصصی ویژه‌ای به کمک مدیریت استان خواهد آمد.

مظفری در بخش دیگری از یادداشت خود به تشکیل مجمع‌های مشورتی استانداران خراسان، معاونین استانداری در ادوار گذشته، مجمع فرمانداران ادوار و نمایندگان مردم خراسان در دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت ایجاد همه این تشکل‌های مشورتی می‌تواند پتانسیل و زیربنای اصلی توسعه استان را ایجاد کرده، شتاب داده و مستحکم نماید.

وی از همه مردم استان خراسان خواست تا به عنوان پرچمدار تمدن اصیل ایرانی اسلامی در سایه امام مهربانی‌ها با همدلی و مشارکت برای ساختن آینده فرزندان خویش در میدان سازندگی استان و کشور حضور یافته و مشارکت کنند.

استاندار خراسان رضوی در پایان عنوان کرد که اینجانب خود را موظف می‌دانم از حضور همه دوستان و عزیزان مهمان و مدعو در مراسم تکریم و معارفه تشکر نموده و همچنین در این ایام، با ارسال پیام‌ها و چاپ پیام‌های محبت‌آمیز و ارسال گل و هدایا، مراتب لطف و محبت خود را به اینجانب ابراز داشته‌اند، صمیمانه قدردانی نموده و بدینوسیله استدعا دارم، هزینه مربوط به اینگونه موارد را صرف امور عام‌المنفعه نمایند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.