صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش صددرصدی اعتبارات منطقه خواجه‌ربیع مشهد

  • کد خبر: ۲۹۴۵۵۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد در برنامه هفتگی «یکشنبه‌های خدمت» از افزایش صددرصدی اعتبارات منطقه خواجه‌ربیع خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در راستای حل مشکلات مناطق مختلف مشهد و با نگاه ویژه‌ای که در دوره ششم شورای شهر به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر وجود دارد، برنامه هفتگی «یکشنبه‌های خدمت» این بار شامگاه یکشنبه در مسجد امام صادق (ع) خیابان خواجه‌ربیع، با حضور رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد و جمعی از مسئولان برگزار شد تا ضمن تشریح اقدامات انجام شده در دوره اخیر مدیریت شهری، مسئولان پاسخگوی پرسش‌های اهالی این منطقه باشند.

در این جلسه، رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد با تأکید بر اینکه در دوره ششم شورای اسلامی شهر، همکاران تلاش کرده‌اند تا عبارت «حاشیه شهر» دیگر برای مناطق کم‌برخوردار استفاده نشود، گفت: از اولین روز‌های شروع به کار این دوره از شورا همه اعضا نگاهشان این بود که برای مناطق کم‌برخوردار شهر کار ویژه‌ای انجام دهیم.

زمین‌های بایر، معضل خواجه‌ربیع

سیدحسین علوی‌مقدم با اشاره به اعتبارات تخصیص‌یافته به منطقه خواجه‌ربیع بیان کرد: اعتباراتی که سال ۱۴۰۳ به این منطقه اختصاص داده شده، صددرصد افزایش داشته است. مسئله مهم این مناطق وجود بافت فرسوده یا زمین‌هایی است که اغلب قولنامه‌ای است و این معضل طی ده‌ها سال اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در کمیسیون حاشیه شهر، نگاه این بوده که در یکشنبه‌های خدمت مشکلات و مسائل مردم را حل کنیم، گفت: البته سخت است که بتوانیم مسئله‌ای را که در طول سی یا چهل سال اتفاق افتاده است به این زودی حل‌وفصل کنیم، اما نگاهمان این است که تا می‌توانیم مشکل را سامان‌دهی و برطرف کنیم.

معضل نبود مدیریت یکپارچه شهری

وی افزود: مشکل ما در شهر، نبود مدیریت یکپارچه و واحد شهری است. روزی که مدیریت یکپارچه و واحد شهری در شهر حاکم شود، می‌توان به حل بسیاری از مشکلات امیدوار بود.
رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این دوره شورا بودجه‌های بی‌سابقه به حاشیه شهر اختصاص یافته است و چهل درصد پروژه‌های عمرانی برای مناطق کم‌برخوردار در نظر گرفته شد. همچنین در منطقه ۳ بیشترین فضای ورزشی ساخته می‌شود. در زمینه کمبود سرانه آموزشی نیز، اگر زمین در اختیار ما قرار بگیرد، در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهیم تا با مشارکت خیران مدرسه ساخته شود.

پیگیری مشکلات از مسیر دفاتر تسهیلگری

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد هم با اشاره به عملکرد دفاتر تسهیلگری بیان کرد: درخواست‌هایی که در این جلسه مطرح می‌شود به صورت مکتوب به سازمان بازآفرینی منتقل می‌شود و در مسیر رسیدگی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در زمینه سرانه مدارس، در حال پیگیری تعیین‌تکلیف زمین‌های بزرگ مقیاس هستیم.

محمود عبدا... زاده افزود: مشکلات ترافیکی و کمبود پل عابر پیاده نیز از همین دست است. اما در موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر به مجوز نیاز است که باید با دادستان مکاتبه شود و ما نیز از طریق معاونت فرهنگی و سازمان بازآفرینی پیگیر هستیم تا به محض اینکه مجوز صادر شود، اقدام کنیم.

پدیده مهاجرت از مرکز شهر به حاشیه

مدیر آموزش و پرورش تبادکان هم با توجه به گلایه‌ها و مطالبات ساکنان این منطقه درباره کمبود سرانه آموزشی بیان کرد: تبادکان حدود ۱۷۰ هزار دانش‌آموز دارد. در این منطقه شاهد پدیده جدیدی هستیم که مهاجرت از مرکز شهر به حاشیه شهر است و این مسئله باعث شده است که ۱۰ هزار دانش‌آموز جدید وارد منطقه تبادکان شوند.

محمدحسین عبداللهی افزود: دانش‌آموزان اتباع در تبادکان ۲۱ هزار نفر هستند. برای جبران کمبود فضای آموزشی در این منطقه نیز در حال افتتاح تعدادی مدرسه هستیم. در این منطقه مدرسه کانکسی هم نداریم و تعدادی مدرسه «سبک سازه» در منطقه ایجاد شده است.

کیفیت آب مشهد، استاندارد است

مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه ۲ مشهد نیز در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده درباره افت فشار و پایین بودن کیفیت آب گفت: تاکنون گزارشی از افت فشار و پایین بودن کیفیت آب در این منطقه نداشته‌ایم. همکاران ما در واحد آزمایشگاه به صورت روزانه کیفیت آب را بررسی می‌کنند و مرکز بهداشت هم گزارشی از کیفیت نامناسب آب ارائه نکرده است.

احمدیان افزود: برای گلایه موردی هم آماده دریافت مطالب شهروندان هستیم. درباره طرح اگو محدوده مهر‌مادر نیز، چون باید فاضلاب این محدوده توسط خط انتقال به تصفیه‌خانه طبرسی شمالی منتقل شود، سال گذشته قرارداد با سرمایه‌گذار منعقد شده است. بخشی از هزینه‌ها را از هزینه‌های داخلی شرکت آب و فاضلاب تأمین کرده‌ایم و لازم است بخشی از اعتبار نیز از سازمان بازآفرینی اختصاص یابد.

ثبت‌نام از اتباع فقط با مدارک معتبر

دبیر کمیسیون سامان‌دهی اتباع خارجی هم در زمینه گلایه‌های مطرح شده درباره ثبت‌نام اتباع خارجی بیان کرد: شاید سال‌های قبل این‌گونه نبود، اما امسال فقط اتباعی می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند که مدارک اقامتی آنها معتبر باشد.

احمدی افزود: قرارگاه جمع‌آوری و طرد اتباع خارجی که ریاست آن با استاندار است، از نیمه‌های سال ۱۴۰۲ تشکیل شد و درباره اتباع خارجی دستورالعمل و قوانین مرتبط ابلاغ و بر شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز خارجی نیز تأکید شده است. کمیته‌هایی تشکیل شده و این مسئله به تمام کلانتری‌ها نیز ابلاغ شده است. در کمیسیون سامان‌دهی اتباع خارجی ۲۳ سازمان عضو است و مسائل و مشکلات مرتبط با این موضوع بررسی می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.