صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهریه مدارس هیئت‌امنایی چگونه تعیین می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۹۴۵۷۷
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: شهریه مدارس هیئت‌امنایی برای برنامه‌های فوق‌برنامه است. میزان شهریه مدارس مذکور در انجمن اولیای مدرسه، در هیئت‌امنای مدرسه و در شورای آموزش و پرورش منطقه تعیین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیئت‌امنایی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: مدرسه پیشنهاد هیئت‌امنایی‌شدن را می‌دهد، شورای آموزش و پرورش منطقه پیشنهاد را تایید می‌کند و سپس در منطقه و استان مدرسه هیئت‌امنایی شکل می‌گیرد.

وی افزود: این مدارس از ساختار‌های خاصی برخوردار است. مدرسه هیئت‌امنایی باید کلاس‌های فوق برنامه برگزار کند، اما اگر مدرسه دوشیفته باشد، نمی‌تواند این کلاس‌ها را برگزار کند، بنابراین نمی‌تواند اسم هیئت‌امنایی هم داشته باشد.

محمودزاده بیان کرد: مدرسه هیئت‌امنایی یعنی با همکاری سایر شرکا برنامه‌های کیفی‌سازی، بحث آموزشی و تربیتی در مدارس شکل گیرد. این موضوع نیازمند ایجاد بستر‌ها و الزامات در مدارس است تا کیفیت، پرورش، تربیت، سخت‌افزار و نرم‌افزار آن به نحو مطلوب ارائه شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه علاقه‌مند به افزایش این نوع مدارس نیستیم، تصریح کرد: در قانون و بحث سند تحول بنیادین نگاه به همه مدارس هیئت‌امنایی است، اما هیئت‌امنایی که در بیرون تفسیر می‌شود این است که پولی را از اولیاء می‌گیریم، در صورتی که هیئت‌امنایی یعنی اداره مدرسه با همکاری سایر شرکا انجام شود چه ارکان تربیت باشد مانند خانه، مدرسه، رسانه و جامعه و چه عوامل صحیح و موثر باشند مانند محله، روحانی، دانشگاهی که در آن منطقه وجود دارد و حتی دارالقرآن و مسجدی که در محله است.

وی خاطرنشان کرد: شهریه مدارس هیئت‌امنایی برای برنامه‌های فوق برنامه است. میزان شهریه مدارس مذکور در انجمن اولیای مدرسه، در هیئت‌امنای مدرسه و در شورای آموزش و پرورش منطقه تعیین می‌شود.

محمودزاده در خصوص کاهش تنوع مدارس گفت: در دنیا چهار نوع مدرسه غیردولتی، دولتی، استعداد‌های درخشان و استثنایی وجود دارد. در کشور هم چهار نوع مدرسه داریم و سایر مدارس مانند نمونه دولتی، هیئت‌امنایی، ایثارگران و شاهد در داخل مدارس دولتی شکل گرفته است و اگر کاهش تنوع مدارس به چهار نوع مدارس بینجامد، با این رویه موافق هستیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.