صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حذف یارانه از محصولات لبنی | قیمت دستوری ۴ محصول لبنی برداشته شد

  • کد خبر: ۲۹۴۶۱۶
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: چهار محصول لبنی تنظیم‌بازاری دیگر وجود ندارد و نرخ‌گذاری محصولات لبنی تابع یک رشد قیمت منطقی است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا باکری در ارتباط با اعلام قیمت چهار محصول لبنی مشمول قیمت‌گذاری تنظیم‌بازاری، اظهار داشت: چهار محصولی تنظیم بازاری لبنی دیگر وجود ندارد و نرخ‌گذاری محصولات لبنی تابع یک رشد قیمت منطقی است.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود:این سیاست، باعث تفکیک برخی کالا می‌کرد که منطق درست و نتایج خوبی هم نداشت در نتیجه امسال کلیه محصولات لبنی مشمول گروه ۴ کالایی هستند و از نظر قیمت گذاری تابع قیمت گذاری کالا‌های تولید داخل به حساب می‌آید که سازمان حمایت مصرف کنندگان  و تولید کنندگان نیز بر صحت این قیمت گذاری‌های نظارت می‌کند.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها بر اساس دفاتر قانونی خود و بهای تمام شده در استان‌های مختلف قیمت محصولات لبنی را ارائه می‌کند و دیگر لیست قیمت واحد برای ارائه توسط انجمن صنایع لبنی وجود ندارد.

باکری گفت: سازمان حمایت نرخ‌های جدید صنایع مختلف را با در نظر گرفتن گروه چهار و بر اساس قیمت تمام شده محاسبه کرده است و در جلسه که به زودی با صنایع لبنی برگزار، نرخ‌های صنایع بررسی در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشوری در سال قبل همه محصولات لبنی به گروه چهار کالایی منتقل شدند، اما این مصوبه در سال گذشته مسکوت می‌ماند تا اینکه در سال جاری سازمان حمایت این مصوبه را فعال کرده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.