صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طرح یک شرکت آمریکایی برای جایگزینِ ایستگاه فضایی بین المللی

  • کد خبر: ۲۹۴۶۸۰
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
«وست» (Vast) یک شرکت توسعه مسکن فضایی آمریکایی از طرح Haven ۲ رونمایی کرده که احتمالا جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نسل آینده اقامتگاه فضایی محیطی جادار و راحت برای فضانوردان فراهم می‌کند که فضایی کافی برای تحقیقات و سرگرمی‌های شخصی افراد را در خود دارد.

ایستگاه فضایی بین المللی قرار است تا ۲۰۳۰ میلادی بازنشسته شود. در همین راستا ناسا برنامه‌ای برای توسعه جایگزین آن راه اندازی کرده است. Haven ۲ نیز یک کاندیدای احتمالی برای این برنامه است. پیش بینی می‌شود ناسا برندگان مرحله دوم این برنامه را در اواسط ۲۰۲۶ میلادی اعلام کند.

«مکس هات» مدیر ارشد اجرایی شرکت مذکور می‌گوید: تمرکز ما در دهه جاری تامین قراردادی با ناسا است تا جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی را بسازیم. در همین راستا نخست قابلیت هایمان برای ساخت و عملیاتی کردن نخستین ایستگاه فضایی خصوصی جهان را نمایش خواهیم داد که در ۲۰۲۵ میلادی رونمایی می‌شود.

نسخه قدیمی‌تر این طرح Haven ۱ است که پایه ساختار و سیستم‌های فناوری آن نیز به حساب می‌آید.

«وست» تصمیم دارد در صورتیکه برنده قرارداد با ناسا در ۲۰۲۶ میلادی شود، نخست تک ماژول Haven ۲ را تا ۲۰۲۸ میلادی راه اندازی کند. فرایند راه انداز احتمالا همراه موشک فالکون هوی اسپیس ایکس انجام خواهد شد.

وست تصمیم دارد یک ماژول مرکزی با قطر ۷ مترو ۴ ماژول دیگر بین ۲۰۳۰ و ۲۰۳۲ را به ماژول اولیه اضافه کند. ایستگاه پس از تکمیل شدن ظاهری شبیه X خواهد داشت.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.