صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قالیباف: ایران از هر تصمیم ملت و دولت لبنان حمایت می‌کند

  • کد خبر: ۲۹۴۷۳۶
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر به بیروت پیام حمایت ایران را به ملت شجاع غزه و لبنان ابلاغ کردم و هر تصمیمی که ملت و دولت لبنان بگیرد، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد باقر قالیباف سه شنبه شب ۲۴ مهر ۱۴۰۳ پس از بازگشت از ژنو، در تشریح دستاورد‌های شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس (IPU) افزود: با وجود شهادت فرماندهان بزرگی، چون سید حسن نصرالله، جبهه مقاومت با سرعت باور نکردنی خود را بازسازی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از بازدید از مناطق آسیب‌دیده بیروت، عازم ژنو شدم و همه تلاشم این بود که پیام مظلومیت و اقتدار لبنان، جبهه مقاومت و غزه را به جهانیان برسانم.

وی تصریح کرد: در نشست‌های جانبی که در نشست کشور‌های اسلامی در روز اول برگزار شد، مطالب موثری گفته شد که تاثیرات رسانه‌ای جدی در سطح جهانی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نشستی نیز با روسای مجالس آسیایی برگزار شد که گفت‌وشنود و موضع‌گیری‌های خوبی وجود داشت.

قالیباف گفت: در نشست نهایی IPU که روسای همه مجالس حضور داشتند، گزارشی از بیروت داده و مواضع گفته شد. کشور‌های اسلامی و برخی کشور‌های غیراسلامی از قاره آفریقا و آمریکای جنوبی مواضع خوبی داشتند.

وی افزود: این سفر، سفر خوبی بود و آثار خوبی در افکار عمومی در سطح جهانی و مجامع بین‌المللی در سطح پارلمان‌ها گذاشت.

بازگرداندن سه قطعه کاشی ۸۰۰ ساله به کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با هماهنگی‌های سفارت ایران سه قطعه کاشی لعاب‌داده متعلق به ۸۰۰ سال قبل از میلاد به ایران بازگردانده شد. این کاشی‌ها توسط افرادی هدیه داده شده بود.

قالیباف خاطر نشان کرد: این کاشی‌ها منقش به حیوانات محیط زیست طبیعی ایران است که بسیار جالب و ارزنده است که تقدیم میراث فرهنگ و گردشگری خواهد شد.

وی گفت: این کاشی‌ها می‌تواند برای نشان دادن قدمت و تمدن ایرانی موثر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبل از ژنو، سفری به بیروت داشتیم تا این پیام را به ملت و مسئولان لبنان و غزه و جبهه مقاومت منتقل کنیم که مردم ایران و همه امت اسلامی حامی و پشتیبان آنها هستند. 

قالیباف ادامه داد: علاوه بر بازدید از مناطق بمباران شده، با مردم و گروه‌های فلسطینی دیداری انجام شد. همچنین ملاقات‌هایی با مقامات رسمی این کشور داشتیم.

وی گفت: حتما حمایت‌های بشردوستانه خود را ادامه خواهیم داد و پیغام مردم ایران که حامی مقاومتی لبنان هستند را به اطلاع آنها رساندیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه پشتیبانی‌های لازم از یک میلیون آواره که بعد از بمباران به‌وجود آمد، صحبت‌هایی انجام شد.

قالیباف اظهار داشت: در زمینه سیاسی این پیغام به آنها رسانده شد که هر تصمیمی دولت، ملت و مجلس لبنان و مقاومت بگیرند، جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: با شهادت سید حسن نصرالله و برخی فرمانداران مقاومت، آسیب روحی به جبهه مقاومت وارد شد، اما با قدرت، شجاعت و سرعت غیرقابل تصوری خود را بازسازی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برای امت اسلامی این پیغام را دارم که مردم لبنان محکم و مستحکم هستند و اوج وحدت بین گروه‌ها و مردم لبنانی و فلسطینی و دولت آنها برقرار است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.