صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شی جین‌پینگ: ما می‌خواهیم آمریکا شریک و دوست ما باشد

  • کد خبر: ۲۹۴۷۸۷
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
رئیس‌جمهور چین با گفتن این که شراکت موفق این کشور و آمریکا فرصت سودمندی برای توسعه دو کشور است، گفت که پکن مایل است شریک و دوست واشنگتن باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین گفت که شراکتی موفق میان چین و آمریکا فرصتی برای دو کشور است تا به جای این که مانعی برای پیشرفت یکدیگر باشند، آن را تسهیل کنند.

خبرگزاری رویترز با انتشار این مطلب گزارش داد که شی در پیامی به مراسم سالانه اهدای جوایز کمیته ملی روابط آمریکا-چین گفت: چین مایل است شریک و دوست آمریکا باشد. این نه‌تنها برای دو کشور، بلکه برای جهان سودمند خواهد بود.

طبق این نامه، شی اشاره کرد که روابط چین-آمریکا یکی از مهم‌ترین روابط دوجانبه در جهان است که با آینده و سرنوشت بشریت مرتبط است.

دو کشور بر سر مسائل منافع ملی، کشمکش‌های تجاری و اقدامات چین در دریای چین جنوبی و تشدید رزمایش‌های نظامی آمریکا و تایوان در نزدیکی این کشور آسیایی اختلافاتی داشته‌اند.

شی افزود: چین همواره روابط چین-آمریکا را مطابق اصول احترام دوجانبه، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و همکاری برد-برد پیش برده و همواره، بر این باور بوده است که موفقیت چین و آمریکا فرصتی برای هر دوی آن‌ها است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.