صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پایان هفتۀ منفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۴۸۵۱
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
بازار سهام امروز در آخرین روز کاری هفته در حالی به کار خود پایان داد که افت ۱.۶ درصد هفتگی را به ثبت رساند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در پایان وقت معاملات امروز با افت بیش از ۳ هزار واحد (۰.۱۷ درصد) تا ۲ میلیون و ۶۵ هزار واحد عقب نشینی کرد. کگل، شبندر، شتران و شپنا امروز بیشترین اثر منفی و وغدیر، فولاد و شپدیس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب ۰.۵۵ و ۰.۳۳ درصد منفی را به ثبت رساندند. 

هر چند امروز از شدت ریزش قیمت سهم‌ها نسبت به دو روز گذشته کاسته شده بود، اما همچنان شاهد خروج پول حقیقی از بازار هستیم به طوری که در چهار روز اخیر بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج شده است. امروز نیز خروج پول حقیقی به ۲۲۱ میلیارد تومان رسید. 

اما در این میان اتفاق مثبتی که می‌توان به آن تکیه کرد و می‌توان آن را دلیلی بر امیدواری به روز‌های آینده دانست، افزایش حجم معاملات خرد سهام بود. حجم معاملات خرد امروز به ۸.۲ میلیارد برگه سهم رسید که افزایش قابل توجهی داشته است. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز که با وجود بازگشایی دامنه نوسان به ۳ درصد، به زیر ۲ همت رسیده بود، امروز عدد ۳ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان را ثبت کرد. 

تاکنون عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، از کاهش نرخ سود سخن گفته و نرخ دلار نیما نیز هر روز روند صعودی را طی کرده است. شب گذشته نیز شورای سیاستگذاری بورس مصوبه کاهش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های درامد ثابت در سپرده بانکی از ۴۰ به ۳۵ درصد و افزایش سقف حد نصاب سرمایه‌گذاری در سهام به ۱۵ درصد را به تصویب رسانده‌اند. 

از حمایت‌های لفظی و عملی مسئولان اقتصادی از بورس که بگذریم، بورس زمانی با رشد همراه خواهد شد که موانع پیش روی آن به طور جدی هموار شود. یکی از این موانع عرضه اوراق دولتی است. 

گزارش‌های ماهانه‌ای که از ابتدای سال تا کنون منتشر شده است، عملکرد تابستان را درمقایسه‌ با بهار ضعیف نشان می‌دهد. ریسک‌های قطعی انرژی در تابستان برای فصول پیش‌رو نیز تکرار خواهد شد، به طوری که از هم‌اکنون به شرکت‌های فولادی برای کاهش مصرف گاز هشدار داده شده است، اما سرعت رشد دلار نیما می‌تواند تا حدودی این خطر را برطرف سازد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.