صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برخورد آموزش و پرورش با موسسه‌های غیرمجاز

  • کد خبر: ۲۹۴۸۹۰
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: فعالیت همه مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در کشور منوط به اخذ مجوز رسمی از وزارت آموزش‌وپرورش است و در این زمینه منطبق با قانون با موسسان مراکز غیرمجاز برخورد خواهد شد. 

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده در نشست هیات رئیسه شورای هماهنگی موسسان مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی کشور با اشاره به اهمیت پیروی از قانون در راستای نظم بخشیدن و هماهنگی در فعالیت مراکز اظهار کرد: در حال پیگیری و هماهنگی هستیم تا سایر مراکزی که از دیگر ارگان‌ها و نهاد‌ها مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، طی فرایند قانونی ملزم به اخذ مجوز تحت نظر وزارت آموزش و پرورش شوند تا بر این اساس بتوانیم حوزه نظارت و ارزیابی بر فعالیت مراکز را مطلوب و قانونی توسعه بخشیم.

وی با بیان اینکه همه مراکز حقوقی و حقیقی غیردولتی باید کد و شناسه ملی داشته باشند، عنوان کرد: مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی باید در چهارچوب سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور حرکت کنند و تابع نظام حکمرانی کشور باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: موضع سازمان در قبال مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی کاملا شفاف است. مراکز آموزشی و پرورشی مجاز که تابع قانون و در چهارچوب سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور حرکت می‌کنند به عنوان بخش مکمل آموزش و پرورش مورد حمایت خواهند بود و مسئولیت ما بر این است تا از همه ظرفیت‌های ارزنده این مراکز در راستای کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت کشور بهره ببریم.

محمودزاده با اشاره به رفع هر چه سریع‌تر مشکلات و ایرادات احتمالی سامانه، تصریح کرد: شرایط لازم جهت ثبت مراکز غیردولتی در سامانه مشارکت‌ها فراهم است و همه مراکز غیردولتی باید به شکل قانونی و ساختارمند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر تحلیل شرایط و روند فعالیت مراکز غیردولتی خاطرنشان کرد: باید با نظارت دقیق، تحلیل وضع موجود، روند عملکرد مراکز ارزیابی شود و با ارائه راهکار‌های کارشناسی و اجرایی بتوانیم در ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های مراکز تاثیرگذار شویم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.