صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سردار سلامی: شهید نیلفروشان از پانزده‌‌سالگی تا روز شهادت، مرد میدان جهاد بود

  • کد خبر: ۲۹۴۹۸۵
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: من سال‌ها با نیلفروشان روزگار گذراندم و بخش کوچکی از شخصیت او را می‌شناسم. او از پانزده‌سالگی در میدان جهاد حاضر شد و لباس جهاد بر تن کرد و تا ششم مهرماه که در کنار سیدالشهدای مقاومت به آسمان پرکشید، یک لحظه از میدان جهاد دور نماند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار حسین سلامی امروز (۲۶ مهرماه) در آیین تشییع پیکر شهید عباس نیلفروشان واقع در گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: نام سردار نیلفروشان در صفحات فضائل این استان و این شهر آسمانی که پر است از ستاره‌های پرفروغ و بی‌غروب سپهر شهادت اضافه شد. این یک سند زیبا، محکم و مطمئن برای این مردم است که از چندگاه یک بار یک سردار بزرگ و قهرمان فداکار و یک اقتداکرده به حضرت عباس(ع) از سرزمین‌های دور بلاد اسلامی برای دفاع از اسلام، امنیت، حرمت و کرامت مسلمانان در دفاع از نوامیس مسلمین به شهادت می‌رسد. و در اینجا و این میدان همانند نگینی درخشان در حلقه انگشتری مهر مردمان وفادار و فداکار اصفهان قرار می‌گیرد و تا عرش الهی بدرقه می‌شود تا در کنار سایر شهیدان ماقبل نزد خداوند، زنده روزی‌خوار شود. ما خاطره شهادت سردار سید محمد حجازی و سردار حاج‌ علی زاهدی را در این شهر به یاد داریم. آنها هم از لبنان آمده بودند و امروز ما در دستان خود یک شهید سرافراز و سربلند و فداکار و جاودان و بلندآوازه در افلاک به نام سردار حاج عباس نیلفروشان را تشییع می‌کنیم.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید نیلفروشان یادآور شد: سردار نیلفروشان تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت(ع) و پرورش‌یافته توسط پدر و مادری نیکوسرشت و مؤمن به اسلام و انقلاب و ولایت بود. من سال‌ها با او روزگار گذراندم و بخش کوچکی از شخصیت او را می‌شناسم. او از ۱۵ سالگی در میدان جهاد حاضر شد و لباس جهاد بر تن کرد و تا ششم مهرماه که در کنار سیدالشهدای مقاومت به آسمان پرکشید، یک لحظه از میدان جهاد دور نماند. شخصیت رفیعی داشت اما خود را در ناشناختگی و شهرت گریزی و عمل مخلصانه مخفی کرده بود. خاصیت شهدای بزرگ این است که شهرت گریزند و از اینکه نام‌شان پرآوازه شود، اجتناب می‌کنند و برای خداوند شمشیر می‌زنند. هرگز از میدان برنمی‌گردند، مگر با جسم خونین. حاج عباس هم همین‌ گونه بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهید نیلفروشان سال‌ها قبل در لبنان معاون عملیات حاج علی زاهدی بوده است، بیان کرد: او لبنان را می شناخت و با مردمان و مجاهدان آن سرزمین آشنا بود و سال‌ها چشم‌درچشم دشمن دوخته بود و دشمن را به خوبی می‌شناخت. شهید عباس نیلفروشان یک متفکر و اندیشمندی بود که دامنهٔ تفکر و اندیشه‌اش فراتر از موضوعات نظامی گسترش می‌یافت.

سلامی تأکید کرد: نیلفروشان شناخت عمیقی از تحولات جهان داشت و خوب فکر می‌کرد. آنقدر به بلوغ فکری رسیده بود که پس از طی مراحل مجاهدت، معاونت عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت که مرکز طراحی عملیات‌های بزرگ علیه دشمنان بود. او صاحب ابتکار عمل و خلاقیت بود و ذهن جوشان و تجربهٔ وسیعی داشت. هم در میدان جهاد در دوران دفاع مقدس و هم مناطق امنیتی کشور و هم در لبنان و سوریه یک شخصیت جامع و کامل و بالغ و شامل بود. واقعاً او یک نخبه و همزمان مؤمن متقی، مهربان، مؤدب و آرام بود. سنجیده سخن می‌گفت و نظراتش کاملاً دقیق و حساب شده و قابل توجه بود.

او ادامه داد: وقتی در یک جلسه، مأموریت فرماندهی سپاه لبنان به شهید نیلفروشان واگذار شد، به او گفتیم که باید پرچم شهید زاهدی را به دوش بگیرید و در قلب خطر ظاهر شوید و در آنجا شاهکار جهاد را نشان دهید. بدون اینکه هیچ تغییری در سیمای او ظاهر شود، با آرامش آن را پذیرفت و گفت این آخرین مسئولیت من در سپاه است. او در هر رفت‌وآمدش به لبنان در هنگام خداحافظی می‌گفت «احتمال بازگشت وجود ندارد». در آخرین وداعش گفت «من این بار شهید می‌شوم». من تصور می‌کردم او تمایلات درونی خود را بیان می‌کند و ما کمتر باور می‌کردیم که این فرمانده رشید، شجاع مؤمن و متفکر ما به این سرعت خداوند را ملاقات کند، اما آنچه مقدر او بود، زیباترین تقدیر الهی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید نیلفروشان همهٔ درجات نیکی را پشت‌سر گذاشت تا به اعظم درجه عندالله رسید و سند افتخاری برای امت اسلام شد، گفت: او که تا لحظه شهادت ناآشنا بود، یک‌باره در آسمان و زمین نامش وسعتی الهی‌ و جهانی یافت. مردم ایران، لبنان، عراق و سوریه برای او به خیابان آمدند و اشک ریختند و او را روی دستان خود بدرقه کردند و بیعت و وفاداری خود را با راه و آرمان‌ها و اهداف او تثبیت کردند.

سلامی با تأکید بر اینکه این تصور اشتباه معاندان و دشمنان اسلام است که فکر می‌کنند با شهادت مردان بزرگ، نهضت‌ها خاموش و مقاومت‌ها تمام می‌شوند، اظهار کرد: دشمنان باید از عاشورا که قله رفیع فضلیت‌ها است درس بگیرند که شهادت امام وقت در آن، منجر به جاودانی اسلام شد و عزت در کالبد نسل‌ها جریان یافت. باید محاسبه می‌کردند که وقتی شهید سلیمانی را به ظاهر از ما گرفتند، نهضت زنده‌تر و مقاومت مستحکم‌تر می‌شود. خون او حجتی برای مسلمانان شد که راه را ادامه دهند و از جای برخیزند. قعود برای ما معنایی ندارد و ما اهل قیام هستیم. اسلام با جهاد با شهادت پیروز می‌شود. راه سعادت مسلمانان از مسیر جهاد می‌گذرد. راهی جز ایستادن و بر قلب سپاه دشمن یورش بردن برای نجات مسلمانان از شر دشمنان وجود ندارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.