صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیا بیمه طلاق اجرایی می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۹۴۹۹۵
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
یکی از موضوعات مهم در ایجاد امنیت مالی و آرامش‌ خاطر زنان سرپرست‌خانوار، بیمه‌شدن آن‌هاست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در حال حاضر، روند روبه‌رشد زنان سرپرست‌خانوار در کشور از یک‌سو و انبوهی از مسائل و مشکلات آن‌ها در ابعاد مختلف زندگی، ضرورت تدوین و به‌کارگیری سیاست‌های عملیاتی و کارآمد را بیش‌ازپیش ایجاب می‌کند.

در همین راستا یکی از موضوعاتی که می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد امنیت مالی و آرامش‌ خاطر این زنان ایفا کند، بیمه‌شدن آن‌هاست؛ چراکه زنان سرپرست‌خانوار به‌عنوان مراقبان اولیه و نان‌آورخانه که خانواده خود را مدیریت می‌کنند، با خطرات و مسئولیت‌های منحصر‌به‌فردی روبه‌رو هستند و ازاین حیث، داشتن پوشش جامع متناسب با نیاز‌های آن‌ها ضروری است.

بر همین اساس، با اولویت‌بندی بیمه، زنانی که به‌دلایل مختلفی مثل طلاق، فوت همسر یا پدر، خودشان سرپرست خانوار شده، می‌توانند خود و خانواده‌های‌شان را تا حدی توانمند کرده و اطمینان حاصل کنند که برای بلاتکلیفی که ممکن است پیش بیاید، آماده هستند.

در کشور ما نیز طرح بیمه زنان سرپرست خانوار وبه‌طور خاص بیمه طلاق چندسالی است مطرح شده و هرازچندگاهی حرفی از آن به میان می‌آید، اما با وجود این‌که بیش از ۲۰ سال از طرح آن می‌گذرد، اما تاکنون به‌صورت فراگیر و دائمی اجرایی نشده است.

حالا با روی کار آمدن دولت چهاردهم، سیدجواد حسینی، سرپرست سازمان بهزیستی کشور از پیگیری اجرای جدی طرح بیمه طلاق در این دولت خبر داده و گفته است: با توجه به این‌که درمرحله بعد ازطلاق عموما زنان سرپرست خانوار دچار مشکلات جدی می‌شوند لذا هم اکنون پیگیر اجرایی شدن طرح بیمه طلاق برای کاهش کنترل عوارض طلاق به‌ویژه برای زنان سرپرست خانوار هستیم.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.