صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیین تکریم همراهان و رونمایی از پوستر‌های سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۵۰۱۸
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
صبح امروز (۲۶ مهر ۱۴۰۳)، آیین تکریم همراهان و رونمایی از پوستر‌های بخش ویژه سی وچهارمین جشنواره تئاتر استانی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این نشست دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی با اشاره به فرآیند برگزاری اظهار کرد: من نماینده یک گروه هفت‌نفره هستم و مستقل از این تیم نیستم. هرکدام از آن‌ها می‌توانستند جای من باشند. من یاد گرفتم که تئاتر یعنی گروه و کارگروهی کار کردن سخت است. کار غیرممکن و سختی است که تمام اعضای گروه را راضی نگه داشت. در همه این سال‌ها یاد گرفتیم که مشورت کنیم و بپرسیم و قبل از اینکه بخواهیم عمل کنیم تمام جوانب را در نظر بگیریم. 

رضا عرفانی، ادامه داد: من خیلی خوش شانسم که در این دوره مشاور‌های بسیار خوبی داشتم. مهدی خاتمی، یکی از مشاوران رسمی خوب ما در این جشنواره بودند که مشخصا در بخش عکس و تئاتر ما را همراهی کردند. بخش نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌خوانی این جشنواره نیز با همفکری و مشورت جواد اشکذری و رضا افشاری به نتیجه رسید. از دبیرانی که در ادوار گذشته این جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کردند دعوت کردم تا در این جلسه حضور بهم برسانند و از تجربه آنها استفاده کنم. من ادامه راه آنها هستم و مشورت‌های این دوستان برای من بی‌نظیر بوده است. 

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان‌رضوی بیان کرد: این جشنواره مشورتی‌ترین جشنواره تاریخ تئاتر خراسان رضوی است از این جهت که هیچ انتخابی در هر بخشی بدون مشورت صورت نگرفته است. این جشنواره برای جوان‌ها است و به نوعی پوست‌اندازی برای تئاتر خراسان رضوی به حساب می‌آید. ما باید حضور نسل جوان، که از هر نقطه‌ای از استان وارد حوزه تئاتر شده است، را بپذیریم. 

عرفانی خاطر نشان کرد: قاطعانه اعلام می‌کنم این بهترین هئیت‌بازبینی است و من پای تک‌تک رای‌هایی که دادند، هستم و با افتخار از آن‌ها یاد می‌کنم. من فکر می‌کردم برای مجاب کردن کانون پرورش فکری، شهرداری، حوزه هنری باید تلاش‌های بسیاری کنم، اما آن‌ها بسیار همدلانه و با هر توانی که داشتند از من و این جشنواره حمایت کردند. از همکاری آنها بسیار تشکر می‌کنم. باور من این است حوزه هنری در بخش جوان می‌تواند بسیار موثر باشد، زیرا متولی بخش جوان ما است و آقای عسگری با درک این موضوع، صفر تا صد، پای کار ما بودند. هنرمندان تئاتری باید این موضوعات را بدانند و قدردان باشند.

وی با اشاره به جزئیات جشنواره تصریح کرد: ما با ۱۸۶ اثر کارمان را برای بازبینی شروع کردیم، اما بنا به درخواست‌های زیادی که از سایر شهرستان‌های خراسان رضوی شد، افراد متقاضی را در لیست بازبینی‌ها قرار دادیم و در نهایت با ۲۲۰ اثر در دو بخش اصلی و ویژه کار بازبینی‌ها در دور اول تمام شد.

دبیر دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان)  تاکید کرد: به این‌ترتیب از یکم تا ۱۵ آبان ۱۴۰۳ بخش ویژه جشنواره، کودک‌و‌نوجوان، جوان و نمایش‌نامه‌خوانی، در شهرستان‌ها به صورت همزمان اکران عمومی می‌شود. بخش ویژه (عکاسی تئاتر نمایش‌نامه نویسی، نمایشنامه‌خوانی، تئاتر کودک و نوجوان) با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. این حضور به قدری دلگرم‌کننده است که امیدوارم در سال‌های بعد نیز میزبان این علاقه‌مندان باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.