صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ورود سامانه جدید پربارش به ایران | منتظر سرمای زمستانی باشید (۲۷ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۵۱۱۶
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه (۲۷ مهر) کاهش دما برای شمال غرب سواحل دریای خزر، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبرگفت: «همراه با کاهش دما در این مناطق وزش باد شدید نیز رخ  می‌دهد.»
فریبا گودرزی افزود: «شنبه (۲۸ مهر) در شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، مازندران، شمال و شرق زنجان، شمال البرز و شمال غرب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد مورد انتظار است.»
گودرزی ادامه داد: «این وضعیت در همین مناطق تا روز‌های پایانی هفته آتی ادامه دارد و با نزدیک شدن به روز‌های پایانی هفته بارش باران شدیدتر می‌شود. دمای هوا به طورقابل ملاحظه هوا سرد خواهد شد.»
امروز (۲۷ مهر) رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سبب صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی شده‌است. اثر مخاطره‌این این هشدار شامل احتمال طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی است.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: «از جمعه (۲۷ مهر) تا دوشنبه (۳۰ مهر) در غرب، شمال غرب، جنوب غرب دامنه‌های جنوبی دامنه‌های مثل مرکزی و جنوبی البرز برای بعد از ظهر و شب‌ها ورزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که با کاهش کیفیت هوا همراه است. استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی و غرب خوزستان نیز با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق با کاهش کیفیت هوا روبه رو می‌شوند.»
بیشینه دمای تهران امروز (۲۷ مهر) ۲۹ درجه سانتی‌گراد است و با آغاز هفته کاهش دما را تجربه می‌کند. به طوری دمای تهران شنبه (۲۸ مهر) ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌شود و دوشنبه (۳۰ مهر) به ۲۴ درجه سانتی گراد می‌رسد. بارش پراکنده در ارتفاعات تهران نیز رخ می‌دهد.

منبع: همشهری

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.