صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شکست‌های تلخ موسیمانه مقابل غول‌های عربستان | ۸تایی‌شدن مقابل رونالدو

  • کد خبر: ۲۹۵۲۲۴
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
موسیمانه که فصل پیش برای مدت شش ماه هدایت تیم أبهای عربستان را بر عهده داشت با تحمل شکست‌های سنگین مقابل غول‌های عربستان این کشور را به مقصد آفریقای جنوبی ترک کرد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، آماری که از پیتسو موسیمانه آفریقایی در شش ماه فعالیت در باشگاه أبهای عربستان به جا مانده هرگز قابل قبول و قابل دفاع نیست.  

این سرمربی آفریقایی که بعد از شکست سنگین استقلال از ذوب آهن اصفهان و با هدف سروسامان دادن به اوضاع این تیم سکان هدایت استقلال را به دست گرفته تا شاید آبی‌ها را از بحران خارج کند، سابقه درخشانی در تیم‌های بحران زده نداد.

ماسیمونه فصل پیش به عنوان سرمربی تیم ابهای عربستان مشغول به فعالیت بود که شکست‌های بزرگی را مقابل غول‌های این کشورتجربه کرد.

فصل گذشته موسیمانه با قراردادی ۶ ماهه هدایت تیم ابهای عربستان را برعهده گرفت تا این تیم را در لیگ حرفه‌ای حفظ کند. او از هفته بیستم وارد تیم شد، اما نتوانست موفقیت لازم را کسب کند و در نهایت ابهاء به دسته پایین‌تر سقوط کرد. یکی از نکات منفی این دوران، شکست‌های سنگینی بود که موسیمانه در برابر تیم‌های مطرح لیگ تجربه کرد.

در یکی از تلخ‌ترین بازی‌های فصل گذشته، موسیمانه و تیم ابهاء با نتیجه سنگین ۸-۰ مغلوب النصر شدند. این شکست بزرگ مقابل تیمی که کریستیانو رونالدو در آن حضور داشت، برای موسیمانه بسیار سنگین بود. رونالدو در آن بازی تنها در نیمه اول موفق به هت‌تریک شد و حتی در آغاز نیمه دوم از بازی خارج شد. این نتیجه سنگین به حدی نزدیک به دو رقمی شدن بود که اگر رونالدو در زمین باقی می‌ماند، ممکن بود تاریخ‌ساز شود. حالا موسیمانه باید در اولین تجربه مربیگری‌اش با استقلال، روز دوشنبه بار دیگر مقابل النصر و رونالدو قرار بگیرد و از تکرار آن نتیجه فاجعه‌بار جلوگیری کند.

اما این تنها چالش بزرگ موسیمانه نیست. او که پیش‌تر هدایت الاهلی عربستان را نیز برعهده داشت و این تیم را به لیگ حرفه‌ای برگرداند، در دیداری دیگر برابر تیم سابقش با نتیجه ۵-۱ شکست خورد.  

حالا باید دید موسیمانه در تجربه جدید و متفاوت خود در فوتبال ایران به چه دستاوردی خواهد رسید و آیا موفق به خارج کردن استقلال از بحران شدید خواهد شد.

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نیز نتایج مطلوبی به دست نیاورده و با یک شکست و یک پیروزی چندان هم در این لیگ امیدوار نیست.

اگر موسیمانه دست به کار بزرگی بزند و با استقلال مقابل النصر عربستان با کریستیانو رونالدو به برتری برسد، موسیمانه در همین قدم اول تبدیل به یک چهره متفاوت و محبوب خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.