صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اولین واکنش‌ها به اکران «گلادیاتور ۲» در رسانه‌های اجتماعی

  • کد خبر: ۲۹۵۲۷۴
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
«گلادیاتور ۲» از ۲۲ نوامبر در سینما‌ها اکران و با واکنش‌های بسیار موفقی در رسانه‌های اجتماعی روبرو شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دنباله فیلم «گلایاتور» سال ۲۰۰۰ با بازی دنزل واشینگتن، پل مسکال و پدرو پاسکال در استودیو پارامونت لس‌آنجلس به نمایش درآمد تا رسانه‌ها و منتقدان فیلم اولین افرادی باشند که آن را تماشا می‌کنند.

در «گلادیاتور ۲» به کارگردانی ریدلی اسکات، مسکال در نقش لوسیوس برادرزاده امپراتور کومودوس از فیلم اصلی (که خواکین فینیکس نقشش را ایفا کرده بود)، بازی می‌کند. لوسیوس پس از اینکه مجبور به بردگی می‌شود، به عنوان یک گلادیاتور برای انتقام و قدرت به رم بازمی‌گردد.

کانی نیلسن، جوزف کوین، درک جاکوبی، روری مک‌کان، فرد هچینگر، مت لوکاس، می‌کالاماوی، تیم مک ایننرنی، پیتر منسا و الک اتگاف دیگر بازیگران فیلم هستند.

در حالی که فیلم اصلی بیش از ۲ دهه پیش اکران شد و ۵ جایزه اسکار برد و ۴۶۵.۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد، اولین تریلر منتشر شده از فیلم جدید در ماه جولای تنها در چند روز ۲۱۵ میلیون بازدید در پلتفرم‌های جهانی به دست آورد.

نقد‌های کامل منتقدان برای فیلم دوم تا زمان نزدیک شدن به تاریخ اکران فیلم کاهش نمی‌یابد، اما خواندن اولین واکنش‌ها به فیلم پس از اولین نمایش آن می‌تواند نشان دهنده حال و هوای فیلم باشد.

این دنباله برای اسکات، کارگردانی که ۳ بار نامزد اسکار شده، می‌تواند جایزه اسکار را به ارمغان بیاورد و بازیگران او پل مسکال و دنزل واشینگتن را نیز از همین حالا به عنوان مدعی وارد رقابت اسکار کرده است.

مسکال پس از کسب اولین نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد برای «افترسان» (۲۰۲۲)، می‌تواند برای نقش اصلی «گلادیاتور دوم» دوباره در رقابت قرار بگیرد. در همین حال، واشینگتن که ۲ جایزه اسکار در کارنامه دارد، می‌تواند برای سومین جایزه رقابت کند و احتمالاً به فهرست کوچک برندگان ۳ جایزه بازیگری مانند فرانسیس مک دورمند، جک نیکلسون و دنیل دی لوییس بپیوندد.

شماری از اولین واکنش منتقدان به فیلم چنین بود:

آیدان موناغان: بیشتر واکنش‌های شرکت کنندگان در اولین نمایش لس‌آنجلس مثبت بود.

جیلیان چیلینگریان از «آف اسکرین» نوشت: نام دنزل واشینگتن را روی مجسمه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای «گلادیاتور ۲» حک کنید.

اسکات مانتز از KTLA، این فیلم را «عاقبتی حماسی» نامید و افزود: اکشن عالی، جلوه‌های بصری شگفت‌انگیز، اجرا‌های خیره‌کننده دارد.

سایمون تامپسون، منتقد آزاد نوشت: «گلادیاتور ۲» غنی‌ترین ضیافت را در مجموعه‌های اکشن حماسی و خیانت شیطنت‌آمیز ارایه می‌کند.

مت برنان از لس‌آنجلس تایمز نوشت: این فیلم بیشتر تلخ است و می‌گوید: ما خیلی برگشته‌ایم.

ژرمن لوسیه منتقد فیلم هم نوشت: کاملاً به عظمت نسخه اصلی نمی‌رسد، اما یک دنباله خوب با نمایش مخاطرات بزرگ، داستانی محکم و اجرا‌های عالی است. من کاملاً از آن لذت بردم، به احتمال زیاد همین طور هم جلوخواهد رفت، اما از نظر احساسی چیزی کم دارد. همه چیز سطحی است.

منتقد سینه مووی نوشت: دنگ! «گلادیاتور ۲» بسیار عالی است. درخشش پل مسکال، دنزل واشینگتن، پدرو پاسکال، جوزف کوئین و فرد هچینگر. یک ادامه ارزشمند است و ریدلی اسکات روح نسخه اصلی را به تصویر می‌کشد و دنباله آن برای خودش چیز دیگری است.

متیو کاس منتقد آزاد هم نوشت: «گلایاتور ۲» زمانی اتفاق می‌افتد که ریدلی اسکات دلش را در عمل وارد ماجرا کرده است. یک نمایش کامل با سرعتی تپنده. بی‌صبرانه منتظر تماشای دوباره این گلادیاتور هستم.

ویل ماویتی از ماوریک موویز نوشت: فیلم دوم تمرکز و ضربه احساسی نسخه اصلی را ندارد و مسکال به اندازه کرو در نسخه اصلی جذاب نیست، اما فیلم مملو از اکشن‌های به یاد ماندنی است و دنزل فیلم را دزدیده و نمادین‌ترین بازی را دارد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.