صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.
لاله سادات کوثری/شهرآرانیوز-  نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و رئیس نود و چهارمین صحن علنی  گفت: ۲۰خرداد روز پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است که این ورزش در گذشته تاریخ ما ریشه دارد و ورزش سلامت جسم و روح است.

حمیدرضا موحدی زاده با اعلام این خبر افزود: توسعه پایدارشهری و ارتباط آن با محیط زیست این روز‌ها زیاد به گوش می‌رسد، اما توسعه پایدار توسعه‌ای تعریف می‌شود که به محیط زیست آسیب نرساند.

وی گفت: شورای شهر برای این توسعه پایدار شهری برای موضوع آلودگی هوا و ترافیک اولویت قائل شدیم و این مهم با افزایش سرانه سبز، ایجاد کوه پارک و را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این تلاش گسترده سرانه فضای سبز در شهر ما نسبت به سایر کلان‌شهر‌ها به بالای ۱۶ متر مربع رسیده است، اما هنوز با میانگین جهانی فاصله داریم.

وی افزود:ما در شورا و مدیریت شهری شبکه حمل و نقل عمومی با گسترش شبکه مترو در دستور کار قراردادیم.

وی افزود:آتش‌سوزی‌های اخیر در کشور کمی نگران‌کننده است، در طی ۷۵ روز بعد سال جدید حدود ۲۴۰ مورد آتش‌سوزی در کشور به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: اکنون در تهران شورای عالی معماری و شهرسازی با حضور استاندار و شورا تشکیل جلسه داده‌اند تا برای پروژه‌های بافت اطراف حرم رضوی تعیین تکلیفی صورت گیرد.
موحدی زاده افزود: امید داریم تصمیم امروز شورای عالی شهرسازی در راستای رونق بخشیدن به پروژه‌های سرمایه گذاری در اطراف حرم شود.

وی افزود: حدود ۴۰۰ طرح و پروژه در اطراف حرم با ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان بلاتکلیف مانده و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان حقوق مکتسبه شهروندان در این بافت معلق است.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دولت در خصوص اعطای یارانه خود به شهرداری مشهد ۲۰ میلیارد تومان بدهکاری دارد.
 

لازم به ذکر است در نود و چهارمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اصلاح ماده واحده مصوبه واگذاری واحدهای تجاری احداثی در تونل ارتباطی پروژه‌های آسمان یک و دو در پاسخ به نامه فرمانداری رای مثبت گرفت.

تعديل وجوه التزام قراردادهاي فروش در مجتمع هاي توس و ميلاد (طرح ميدان شهدا) نیز از دیگر مصوبات نمایندگان مردم در پارلمان شهری بود.

همچنین لایحه آیین‌نامه تعرفه شركت‌هاي كارگزاري امور مربوط به اراضي، املاك و مستغلات شهرداری نیز رای مثبت گرفت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.