صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اهدای مدال طلای قهرمان مسابقات پارالمپیک به موزه حرم امام‌رضا(ع)

  • کد خبر: ۲۹۵۳۲۶
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
در مراسمی، پیمان نصیری، قهرمان مسابقات پارالمپیک، مدال‌های طلای خود از مسابقات پارالمپیک لندن (۲۰۱۲) و پاراآسیایی اینچئون (۲۰۱۴) در رشته دوومیدانی را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم که در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک این موفقیت جهانی به پیمان نصیری، قهرمان کشورمان، اهدای مدال به موزه آستان قدس رضوی توسط ورزشکاران را نشانه‌ای از ارادت آنان به حضرت رضا (ع) دانست.

امیر خالقی اظهار کرد: ۶۰ سال پیش، جهان‌پهلوان تختی مدال خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد و این سنت نیک پایه‌گذاری شد. شاید روزی که مرحوم تختی نیت کرد مدال‌های خود را به حرم مطهر رضوی اهدا کند، تصور نمی‌کرد موزه‌ای با گنجینه‌های نفیس از مدال‌ها و جوایز متعدد در بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) شکل گیرد.

 وی ادامه داد: قهرمانان خوب کشورمان نیز با تأسی از مرحوم تختی، از سراسر کشور مدال‌های رنگین خود را به این موزه اهدا می‌کنند و خوشبختانه در روز‌ها و ماه‌های اخیر، شاهد رشد چشمگیر میزان اهدای مدال به بارگاه منور رضوی هستیم.

اهدای ۱۰۰۰ مدال و کاپ ورزشی به موزه آستان قدس رضوی

در ادامه این مراسم، مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی نیز گفت: قهرمانان ولایی کشورمان برای کسب مدال‌های قهرمانی خود تلاش‌ها و زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند و از سر ارادت و عشقی که به حضرت رضا (ع) دارند، حاصل زحمات چندین و چندساله خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا می‌کنند که این نشان از نگاه ویژه حضرت رضا (ع) به آنان دارد.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه ۱۰۰۰ مدال و کاپ مربوط به رشته‌های مختلف ورزشی به آستان قدس رضوی اهدا شده است، تصریح کرد: مدال‌ها پس از اهدا، در دفاتر نذورات آستان قدس رضوی ثبت و به نوبت در موزه حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشته می‌شوند.

نماینده سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: الگوی ماندگاری کسب قهرمانی نیست. شما قهرمانان که مدال‌های خود را به آستان قدس رضوی اهدا کردید، افراد بسیار باهوشی هستید؛ زیرا می‌دانید با اهدای مدال‌های خود آن را ماندگار می‌کنید.

ملک جعفریان خاطرنشان کرد: مدال‌ها در موزه در دو صحنه قهرمانی و سکوی ارادت به امام رضا (ع) عرض‌اندام می‌کنند و شما قهرمانان با تقدیم آن‌ها به ساحت مقدس حضرت رضا (ع)، اقدامی ماندگار را رقم می‌زنید.

تصمیم گرفتم ارزشمندترین مدال‌هایم را به بارگاه مقدس ثامن‌الحجج(ع) تقدیم کنم

قهرمان مسابقات پارالمپیک نیز به‌عنوان آخرین سخنران، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مقاومت، گفت: این سعادت نصیب من شده است تا در این مکان مقدس حضور یابم؛ از این بابت خدا را شاکرم.

پیمان نصیری تصریح کرد: تاکنون، ۳۷ مدال در رشته دوومیدانی در مسابقات ملی، جهانی و بین‌المللی کسب کردم و تصمیم گرفتم ارزشمندترین این مدال‌ها را به بارگاه مقدس ثامن‌الحجج(ع) تقدیم کنم.

وی ادامه داد: این دو مدال را به سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی و سردار نیلفروشان تقدیم کرده بودم که به خواسته آنان به امانت نزد خودم سپرده شدند و امروز آن‌ها را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا می‌کنم تا برای همیشه ماندگار بمانند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.