صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فروش BMW با رمزارز تقلبی، شگرد کلاهبرداری از ۶ نفر در مشهد (۲۹ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۵۵۳۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
با تلاش کارشناسان پلیس فتا مشهد، متهمی که با ترفند فروش رمزارز‌های تقلبی اقدام به کلاهبرداری از ۶ شهروند کرده بود، به دام افتاد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ محمد چراغ، جانشین فرمانده انتظامی مشهد، اظهار کرد: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی جوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی توسط فردی سودجو و ناشناس، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد این فرد یک دستگاه سواری BMW کروک به ارزش ۲۷ میلیارد ریال پس از این که دو ماه در بنگاه اتومبیل به فروش نرفته در یک سایت واسطه‌گر آگهی می‌شود. پس از یک هفته از انتشار آگهی، فردی با وی تماس گرفته و پیشنهاد معاوضه خودرو با رمزارز را مطرح می‌کند.

چراغ ادامه داد: در ادامه با توافق بر سر مبلغ، خودرو را با انتقال ۵۱ هزار دلار رمزارز به کیف پول الکترونیکی‌اش به صورت قولنامه‌ای فروخته و پس از انجام معامله، فروشنده خودرو قصد انتقال رمزارز‌ها به صرافی را داشته که متوجه می‌شود رمزارز‌ها تقلبی و بی‌ارزش هستند و قابلیت انتقال ندارند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته با استفاده از سرنخ‌های به جامانده متهم را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با اشراف اطلاعاتی در محدوده شرق شهر مشهد ردزنی و در اقدامی ضربتی او را در حال خارج شدن از مخفیگاهش دستگیر می‌کنند. متهم ۳۰ ساله که در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در ادامه تحقیقات در مواجهه با مالباخته و مستندات به دست آمده به کلاهبرداری خودرو BMW و فروش آن به مبلغی پایین اعتراف کرد.

وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات با توجه به مستندات دیجیتالی کشف شده از تلفن همراه متهم و گزارش چند شکایت مشابه دیگر با همین شگرد متهم مورد بازجوئی‌های فنی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و به کلاهبرداری از ۵ شهروند دیگر با همین شگرد در مجموع به ارزش بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال اعتراف کرد. متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

چراغ خاطرنشان کرد: اساساً کار و فعالیت در حوزه رمزارز‌ها تابع مقررات خاص خود بوده و به دانش و تخصص مرتبط با این حوزه نیاز دارد که به شهروندان توصیه می‌کنیم برای هرگونه سرمایه‌‎گذاری و فعالیت، ضمن کسب دانش مربوطه در هر زمینه، حتما از مبادی قانونی اقدام کنند و مراقب این‌گونه روش‌های فریبنده نیز باشند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.