صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشکل ثبت قرارداد موسیمانه

  • کد خبر: ۲۹۵۵۶۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
داستان تکراری سقف قرارداد‌ها یک بار دیگر برای استقلال مشکل‌ساز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پیتسو موسیمانه جمعه‌شب به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد، اما به نظر می‌رسد استقلالی‌ها برای ثبت قرارداد او با مشکل بزرگی به نام سقف بودجه روبه‌رو هستند. داستان ثبت قرارداد‌های بازیکنان استقلال از دو فصل پیش شروع شد و اوج آن مورد خنده‌دار قرارداد سعید مهری بود که با مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان در سازمان لیگ ثبت شده بود.

تقریباً از همان زمان، همه مطمئن بودند که در نیمه آبی‌پوش پایتخت این قانون دور زده می‌شود و گواه این اتفاق اصلاح چندین و چندباره قرارداد بازیکنان با این تیم و حتی فسخ عجیب قرارداد با چند بازیکن کلیدی استقلال بود. زمانی که هنوز نکونام سرمربی استقلال بود و نام آرمین سهرابیان از لیست آبی‌ها خارج شد، مدیران باشگاه مدعی بودند این تیم ۶۰۰ هزار دلار از سقف بودجه کمتر است و می‌خواهند با این مبلغ مهاجم خارجی جذب کنند. اتفاقی که در نهایت عملی نشد و آبی‌ها در نهایت بازیکن جدید جذب نکردند، منتهی نیمکت این تیم دستخوش تغییر و تحولات بزرگی شد.

مشکل سقف قرارداد

همین حالا داستان را با فرض درست‌بودن ادعای مدیران استقلال پیش می‌بریم و ۶۰۰ هزار دلار برای رسیدن به سقف بودجه این باشگاه در نظر می‌گیریم. پیتسو موسیمانه در گام اول پیشنهاد ۷۰۰ هزار دلاری آبی‌ها را رد کرد و درخواست ۱.۲ میلیون دلار برای خودش کرده بود. با توجه به نحوه استخدام این مربی (بلافاصله بعد از شکست سنگین مقابل ذوب‌آهن) به نظر می‌رسد مدیران آبی حداقل ۳۰۰ هزار دلار دیگر روی رقم پیشنهادی‌شان گذاشته‌اند. البته این مبلغ جدا از هزینه دستیاران این سرمربی است که با توجه به ۴ نفری که در کادر موسیمانه هستند، به نظر می‌رسد عدد مجموع کادرفنی جدید استقلال رقمی نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار خواهد شد. این همه در حالی است که به گواه مدیران همین باشگاه، استقلالی‌ها تنها مجوز هزینه ۶۰۰ هزار دلاری دارند. همین الان اختلاف ۹۰۰ هزار دلاری در این بین وجود دارد که به‌راحتی قابل‌جبران نیست. بدین ترتیب به نظر می‌رسد ثبت قرارداد این مربی در سازمان لیگ چندان ساده نخواهد بود و در روز‌های آینده باید شاهد قرارداد‌هایی با اعداد خنده‌دار باشیم.

استقلال یک بار سقف قرارداد خودش را بالا برده است

فدراسیون فوتبال که پس از پایان لیگ برتر گذشته بازهم سقف قرارداد برای باشگاه‌ها معین کرده بود، شهریورماه گذشته با فشار باشگاه‌های استقلال، سپاهان و تراکتور رقم سقف را افزایش داد به طوری که حدود ۷۵ میلیارد به سقف بودجه استقلال و پرسپولیس و نزدیک به ۶۰ میلیارد به سقف بودجه سپاهان و تراکتور اضافه شد و این موضوع باعث شد استقلال و سپاهان به‌راحتی قرارداد بازیکنان خود را ثبت کنند، اما آبی‌پوشان با استخدام سرمربی جدیدشان و ۴ دستیار او حداقل ۶۰ میلیارد تومان دیگر بیش از سقف قرارداد تعیین‌شده به هزینه‌هایشان اضافه خواهد شد در حالی که فدراسیون یک بار دیگر نیز سقف را افزایش داده بود.

این همه در حالی است که هنوز داستان قرارداد نکونام و فسخ آن هم حل نشده و سرمربی سابق استقلال بابت آن شکایت خودش را ثبت کرده است. همچنین چند روز پیش در اخبار آمده بود که سید حسین حسینی هم مجوز افزایش قراردادش را گرفته و بدین ترتیب به نظر می‌رسد این بار مشکل آبی‌ها به‌راحتی دفعات گذشته حل نخواهد شد.

موسیمانه سرِ پول با کسی شوخی ندارد

سرمربی جدید استقلال پیش از این و زمانی که در عربستان کار می‌کرد، نشان داده مسائل مالی به‌شدت برایش در اولویت است. موسیمانه ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ هدایت تیم الاهلی عربستان را بر عهده گرفت، اما تنها ۴ ماه پس از انتصابش، فقط به این دلیل که دستمزدش توسط باشگاه پرداخت نشد، تیم عربستانی را ترک کرد.

با توجه به اینکه در فوتبال ایران تأخیر در پرداخت دستمزد مربیان خارجی به یک اتفاق عادی تبدیل شده، بعید است دستمزد سرمربی جدید استقلال هم در موعد مقرر پرداخت شود. با این شرایط شاید موسیمانه به‌یک‌باره آبی‌پوشان را هم ترک کند و به کشورش بازگردد؛ البته این در شرایطی است که مدیران استقلال تصمیم نگیرند تا قرارداد او را به مبلغ ۶۰۰ هزار دلار ثبت کنند! اتفاقی که قطعاً از سوی این مربی آفریقایی مورد موافقت قرار نمی‌گیرد و آبی‌ها باید از همین حالا به فکر راه چاره باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.