صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بورس به مرز حساس رسید | سرعت خروج پول حقیقی از بازار کم شد (۳۰ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۵۷۱۷
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
ادامه روند کاهشی بورس و نزدیک شدن به مرز حساس ۲ میلیون واحدی شاخص کل، نگرانی در بین فعالان این بازار را افزایش داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس در پایان وقت معاملات امروز با افت بیش از ۱۳ هزار واحد، به سطح ۲ میلیون و ۷ هزار واحد رسید و نگرانی‌ها برای از دست رفتن کانال مهم ۲ میلیون واحد را بیشتر کرد. 

فملی، نوری، شپنا، وبملت، کچاد، پارسان و وغدیر بیشترین اثر را در افت امروز شاخص کل داشتند. 

دو شاخص دیگر بازار نیز همسو با شاخص کل حرکت کردند. شاخص هموزن ۰.۵۷ درصد و شاخص فرابورس ۰.۶۴ درصد از ارتفاع روز گذشته خود را از دست دادند. 

سرعت خروج پول حقیقی از بازار امروز کاهش یافت و به میزان ۵۹ میلیارد تومان رسید. با این حال در ۷ روز معاملاتی اخیر یکهزار و ۷۶۳ میلیارد تومان از بازار کوچ کرده است. 

ارزش معاملات خرد نیز امروز به ۲ هزار و ۸۷۹ میلیارد تومان رسید. کاهش چشمگیر حجم معاملات خرد در روز‌های اخیر حاکی از کاهش فعالیت و اقبال سرمایه گذاران خرد به بازار سهام است. 

ارقام نگران کننده گفته شده نشان می‌دهد که بخش بزرگی از سرمایه گذاران حقیقی مایل به حضور در شرایط فعلی بازار نیستند و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به بازار‌های موازی از جمله طلا و ارز وارد کنند. 

خروج بیش از ۱.۶ همت از بازار سهام از ۲۱ مهر تاکنون و تزریق بیش از ۳.۵ به صندوق‌های طلا بیانگر وضعیت فعلی بازار سهام است. 

این تغییر رفتار می‌تواند نشانه‌ای از تمایل بیشتر به محافظه کاری و کاهش ریسک‌پذیری سهامداران باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.