صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سندیکای برق: اقتصاد دستوری ریشه ناترازی برق

  • کد خبر: ۲۹۵۸۲۱
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق، مداخلات دولتی، قیمت گذاری دستوری و اقتصاد مبتنی بر یارانه را از عوامل بروز مشکلات در صنعت برق معرفی کرد و افزود: اصلاح اقتصاد برق، راه حل ناترازی ۱۸ هزار مگاواتی برق است.

به گزارش شهرآرانیوز، پیام باقری روز دوشنبه در نشست خبری صنعت برق، ایران را پرچم دار صدور خدمات فنی و مهندسی دانست و افزود: این صنعت می‌تواند رشد هشت درصدی اقتصادی را محقق کند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی صنعت برق می‌تواند در کنار حمایت‌های دولتی و سایر نهاد‌ها به تحقق رشد اقتصادی کمک کند، اما اقتصاد نامتوازن برق اجازه نمی‌دهد این بخش به درستی ایفای نقش کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مداخلات دولتی، قیمت گذاری دستوری و اقتصاد مبتنی بر یارانه را از عوامل بروز مشکلات در صنعت برق توصیف کرد و گفت: این مشکلات سبب شده اقتصاد صنعت برق نامتوازن شود و به دنبال آن ناترازی‌ها بروز کند.

وی بر ضرورت اصلاح اقتصاد برق تاکید کرد و گفت: البته قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق از همسان سازی قرارداد‌های تیپ صنعت برق خبر داد و گفت: این امر برخی مشکلات را رفع خواهد کرد.

باقری به انتشار اسناد خزانه برای کاهش بدهی‌های صنعت برق اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ همت و سال ۱۴۰۲ نیز ۳۰ همت انتشار اسناد خزانه به صنعت برق کمک کرد.

وی مطالبات صنعت برق را حدود ۱۰۰ همت دانست و افزود: بخش عمده آن تسویه شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی به برگزاری نمایشگاه صنعت برق در روز‌های آینده اشاره کرد و گفت: صنعت برق توانمندی‌های خود را به نمایش در خواهد آورد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.