صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، یکم آبان ۱۴۰۳) | بارش باران در سطح استان

  • کد خبر: ۲۹۵۹۱۶
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
  • ۲
کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: در نقاط سردسیر، بارش به صورت باران و برف و در نواحی جنوبی و گرمسیر به شکل رگبار خواهد بود.  

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، طی امروز شاهد بارش‌های رگباری در برخی نقاط توأم با رعدوبرق به ویژه در نوار شمالی خواهیم بود و طی امروز و فردا، افزایش سرعت وزش باد در نواحی بادخیز همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که مسیر جریانات انتقال ذرات گردوغبار را در پی داشته و کاهش کیفیت هوا را در غالب نقاط موجب می‌شود.

وی افزود: سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری، برای استان تقویت می‌گردد که باعث افزایش حجم بارش در غالب نقاط استان خواهد شد و در نقاط سردسیر، بارش به صورت باران و برف و در نواحی جنوبی و گرمسیر، به شکل رگبار خواهد بود. 

به گفته وی، آب‌گرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها، تشکیل مه و کاهش میدان دید دور از انتظار نیست و با توجه به بارش برف در محور‌های کوهستانی، یخ‌زدگی و لغزندگی محورها رخ خواهد داد و همچنان هوای سرد تا پایان هفته جاری در استان ماندگار است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی درنهایت، اعلام کرد: نوسانات دمایی مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته، بین ۱۱ و ۲۱ درجه بوده که امروز در گرم‌ترین ساعات، به ۱۵ درجه و در سردترین ساعات، به ۷ درجه خواهد رسید. همچنین طی شبانه‌روز گذشته، فریمان با دمای ۵ درجه و گناباد با دمای ۳۳ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین وزش باد از سبزوار با ۶۱ کیلومتربرساعت ثبت شده و از قوچان و درگز بارش باران گزارش شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
المیرا
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
میشه یکسال پیش بینی آب و هوای مشهد و نکنین شاید دیدیم برف و بارونو
حسام
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
چقدر هوای مشهد سرد شده