صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خانواده در شکل‌‎گیری هویت در دوره نوجوانی و انتقال ارزش‌ها نقش مهمی دارد

  • کد خبر: ۲۹۶۱۱۲
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
یک مشاور خانواده و روانشناس گفت: خانواده در شکل‌‎گیری هویت در دوره نوجوانی و انتقال ارزش‌ها نقش مهمی دارد، آنها برای ارائه آموزش‌های بصری و الگو‌های عملی به دختران باید تلاش کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مریم عبداللهی اظهار کرد: امروزه عفاف به‌عنوان ارزش درونی و حجاب به‌عنوان نمادی بیرونی اهمیت بسیار بالایی برای افراد دارد.

وی تصریح کرد: کانون خانواده و جامعه ارتباط تنگاتنگی دارند و اگر کانون خانواده از سلامت و سعادت برخوردار باشد، جامعه نیز سالم و سعادتمند می‌شود.

این مشاور خانواده ادامه داد: اگر خانواده‌ای از نظر عفاف و حجاب بتواند تأثیر مثبت بگیرد قطعاً بر جامعه اثرگذار است، اما خانواده‌ها برای نهادینه کردن این اصل برای فرزندان باید خود خط قرمز‌ها را رعایت کنند و به این ترتیب هم از سلامت روانی و هم جنسی برخوردار شوند.

عبداللهی با اشاره به تأثیر خانواده در نهادینه کردن حجاب برای نسل امروز و به‌ویژه دختران جوان یادآور شد: دختران علاقه دارند در محیط خانواده، مدرسه و جامعه زیبا باشند، اما نباید از میل آنها به پاکدامنی، غرور، متانت، خویشتن‌داری و… غافل شد.

این روانشناس افزود: خانواده در شکل‌‎گیری هویت در دوره نوجوانی و انتقال ارزش‌ها نقش مهمی دارد، خانواده‌ها باید تلاش کنند برای ارائه آموزش‌های بصری و الگو‌های عملی به دختران به‌منظور تحکیم اعتقادات و باور‌های دینی که این موضوع از وظایف خطیر یک خانواده محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: اگر ما بتوانیم نسل جوان را به‌درستی با فرهنگ عفاف و حجاب و تأثیر آن بر خانواده آشنا کنیم قطعاً خانواده‌هایی که مصون از آسیب‌های اجتماعی هستند خواهیم داشت.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.