صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون وزیر نفت: ما در کشور، انرژی را خام‌سوزی می‌کنیم

  • کد خبر: ۲۹۶۳۱۸
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
معاون وزیر نفت گفت: ۷۲ درصد سرانه انرژی کشور ما از گاز طبیعی است. ما در کشور، تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد گذاشتیم. هیچ کشوری این‌گونه نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعید توکلی امروز (۳ آبان‌ ۱۴۰۳)، در آیین افتتاحیه جشنواره کشوری «همیار گاز» در مشهد اظهار کرد: استان خراسان رضوی یک استان صرف نیست؛ بنیه و پایه و شالوده شرکت ملی گاز از خانگیران شکل گرفته است.

وی افزود: استان ما فقط شامل خراسان رضوی نیست، خراسان جنوبی و شمالی را نیز در بر می‌گیرد و منطقه‌ای از کشور بوده که پتانسیل‌دار، توانمندساز، بااستعداد و قابل‌تأمل است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه یکی از مباحث موردتوجه، چگونگی جاری‌کردن حل معضل ناترازی در بدنه سایر سازمان‌ها بود، عنوان کرد: مهم‌ترین بخشی که می‌تواند در این زمینه کمک کند، آموزش و پرورش بوده که پتانسیل و ظرفیت بسیار عالی است. هیچ‌کس نیست که در فرایند رشد و توسعه از این مسیر عبور نکرده باشد. آموزش و پرورش انسان‌های بسیار زحمتکش، پرتوان و کم‌توقعی هم دارد. پتانسیل دیگر دانش‌آموزان هستند.

توکلی بیان کرد: همیار گاز اتفاق بسیار خوبی است که در کنارش از ابزار دانش‌بنیان استفاده کردند. اگر بخواهیم اقدامی را در کشور نهادینه و بعد گروه هدف را فراموش کنیم، حتماً شکست می‌خوریم. شاید روزی فضای مجازی ابزاری ناشناخته بود، اما الان تنها چیزی که می‌توان به وسیله آن ارتباط برقرار کرد، فضای مجازی است. می‌توان فضای مجازی را به فضای مجازی همراه با فرصت تبدیل کرد که در این طرح اتفاق افتاده است. گروه دیگر که می‌توان از آن‌ کمک گرفت، معلمان هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه اگر مشکلی در کلان‌ کشور داشته باشیم، فقط توسط شرکت ملی گاز، وزارت‌خانه‌ها و دولت‌ها قابل‌حل نیست، تصریح کرد: تمام ارکان مملکت باید پای کار بیایند. شرکت ملی گاز با تمام تلاش و کوشش خود در خدمت شماست تا همیار گاز را که در استان کلید زده شده، در کل کشور عملیاتی کنیم و اگر نیاز به بهبود باشد، در خدمت شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد سرانه انرژی کشور ما از گاز طبیعی است. ما در کشور تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد گذاشتیم؛ هیچ کشوری این‌گونه نیست. ۷۴ درصد تولید گاز کشور در عسلویه است. انتقال این مقدار گاز به شمال کشور توجیه‌پذیر نیست. راه‌های مختلفی مثل دیپلماسی انرژی دارد که پیگیر این موضوع هستیم. بحث صرفه‌جویی و بهینه‌سازی هم مطرح است.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: تا زمانی که این زحمات ساختاری نشود، اتفاقی نمی‌افتد. ما ظرفیت‌های قانونی خوبی در کشور داریم. ما در کشور انرژی را خام‌سوزی می‌کنیم. بخاری‌های با راندمان پایین نیز یکی از دغدغه‌های وزارت نفت است. اصل موضوع زیرساختی است و باید با مکانیزم‌های دیگر این کنترل مصرف را انجام دهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.