صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

درخشش مشهدی‌ها در رقابت‌های رنکینگ سطح ۲ کشوری بدمینتون

  • کد خبر: ۲۹۶۴۶۶
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
تیم بدمینتون مشهد در رقابت‌های رنکینگ سطح ۲ کشوری عملکرد درخشانی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، بدمینتون خراسان‌رضوی طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و حضور تیمی از مشهد در لیگ‌برتر در چند سال اخیر خود نشانه بزرگی بر این ادعای است. از سوی دیگر بدمینتون‌بازانی که تک و توک در سال‌های قبل‌تر در رده‌های سنی طعم پوشیدن پیراهن ملی را می‌چشیدند حالا یکی دو سالی است که تن‌شان به تن بزرگسالان خورده و در تیم‌های ملی بزرگسالان هم مشهد را صاحب پیراهن کردند. میزبانی رقابت‌های بزرگ کشوری هم از دیگر نشانه‌های رشد و پیشرفت خوب بدمینتون در سال‌های اخیر است که ۲ نمونه‌اش طی ۱۰ روز اخیر اتفاق افتاده است. میزبانی رقابت‌های رنکینگ سطح ۲ کشوری در رده‌های سنی ۱۷-۱۹ سال و بزرگسالان اتفاق بزرگی است که بدمینتون مشهد را در موقعیتی طلایی قرار داده است.

۱۷ استان در خاک یک استان

رقابت‌های سطح دو رنکینگ کشوری بدمینتون در شرایطی به میزبانی سالن شهید فخار مشهد برگزار شد که طی آن ورزشکارانی از ۱۷ استان کشور در آن شرکت کردند. طبق اعلام هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی ۸۷ بازیکن در بخش سینگل و ۲۷ بازیکن در بخش دوبل رقابت کردند که در پایان محمد زرچی از مشهد و علی حیاتی از کرمانشاه به فینال سینگل رسیدند و در بخش دوبل هم تیم ۲ نفره محمد زرچی و محمدجواد غریب از مشهد با تیم صدرا صادقی از کرمانشاه و علی قاسمی از زنجان در قالب تیم تهران به فینال راه یافتند.

فینال‌هایی با طعم هیجان

حضور مشهدی‌ها هم در فینال سینگل و هم فینال دوبل عاملی بود تا هواداران خوبی در روز پایانی رقابت‌ها در سالن خانه بدمینتون خراسان‌رضوی حضور داشته باشند. به شکلی که سر و صدای تشویق آنها حس و حال خاصی به رقابت‌ها بخشیده بود. فینال سینگل میان محمدزرچی و علی حیاتی در شرایطی برگزار شد که مشهدی‌ها سالن را روی سرشان گذاشته بودند، با این همه در پایان این بازیکن باتجربه‌تر یعنی علی حیاتی که سابقه حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را در کارنامه داشت، توانست ۲ بر صفر پیروز میدان باشد. البته مصدومیت زرچی هم عاملی بود تا او نتواند آن‌طور که باید و شاید در این بازی عمل کرده و به مقام دومی بسنده کرد. اما فینال دوبل این رقابت‌ها برای مشهدی‌ها حلاوت دیگری داشت. دیداری که آخرین بازی این رقابت‌ها بود و هواداران مشهدی حاضر در سالن را سر ذوق آورد. در این بازی که محمد زرچی و محمدجواد غریب تیم دوبل مشهد را در مقابل صدرا صادقی از کرمانشاه و علی قاسمی از زنجان که تیم دوبل تهران را تشکیل می‌دادند، مشهدی‌ها عملکرد بهتری داشتند. دیداری که در پایان با نتیجه ۲ بر یک به سود مشهد تمام شد تا میزبان بتواند یک طلای دوبل و یک نقره سینگل را در پایان این رقابت‌ها از آن خود کند.

۵ مشهدی در جمع رنکینگ سطح ۲

در کل این دوره از مسابقات ۵ بدمینتون‌باز مشهدی راکت زدند. محمد زرچی، محمدجواد غریب، سینا سالاری، محمدمتین قاسمی و عارف خادم‌رضوی ۵ مشهدی این رقابت‌ها بودند. مسابقاتی که در فاصله تعطیلات نیم فصل لیگ برتر بدمینتون انجام شد و حالا مشهدی‌های حاضر در تیم لیگ برتری این شهر را در موقعیت روانی خوبی قرار داده است. چرا که ستاره‌های این تیم عملکرد فوق‌العاده‌ای در رنکینگ بزرگسالان داشتند. تیم روشاپرتو نیرو خراسان‌رضوی در شروع دور برگشت لیگ برتر بدمینتون هفته آینده میزبان شهرداری گنبد خواهد بود.

از داور بین‌المللی تا چهره‌های ملی

در این دوره از مسابقات فرزین خانجانی و محمد پایور در کنار ستاره‌هایی، چون علی حیاتی لیست ملی‌پوشان باسابقه تیم ملی بدمینتون را تشکیل می‌دادند. بازیکنانی که در این مسابقات همه راکت زدند و در نهایت کامیابی مدال به مشهدی‌های بی‌ادعا رسید. از نکات ویژه این رقابت‌ها حضور مهدی روشن‌امید، سرداور بین‌المللی بود که به مشهد آمده و بر کار داوران نظارت می‌کرد. همچنین در روز پایانی علی نصرتی، دبیر فدراسیون بدمینتون نیز حضور داشت و رقابت‌ها را از نزدیک تماشا می‌کرد. او در حاشیه این مسابقات به شهرآراورزشی گفت: «این رقابت‌ها دومین مرحله رنکینگ سطح ۲ کشوری بود و ورزشکاران چه از حیث اسکان و محل مسابقه و چه از نظر داوری و کادر برگزاری رضایت کامل داشتند.» وی افزود: «برگزاری ۲ دوره مسابقه بزرگ در فاصله ۱۰ روز کار سخت و قابل تقدیری است.» نصرتی خاطرنشان کرد: «بازی‌ها از نظر فنی سطح بالایی داشت و بچه‌ها از آمادگی خوبی برخوردارند که می‌خواهند به رنکینگ برترین‌ها رسیده و در نهایت نفرات برتر به مسابقات دهه فجر اعزام می‌شوند.» همچنین حسین رضوی، رئیس هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی هم در حاشیه این مسابقات به شهرآراورزشی اظهار کرد: «این مسابقات با حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و شهرداری مشهد برگزار شد. ما در ۱۰ روز اخیر میزبان ۲ دوره مسابقات نخبگان کشور بودیم و سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود. در این دوره در کنار برگزاری مسابقات، کلاس‌های ارتقا داوری هم برگزار کردیم که از سراسر کشور در این کلاس شرکت کردند.»

{$sepehr_key_۸۷۴۷۰}

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.