صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نگاهی آماری به ال‌کلاسیکوی بزرگ اسپانیا

  • کد خبر: ۲۹۶۵۶۱
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
غول‌های فوتبال اسپانیا در شرایطی امشب (۵ آبان ماه ۱۴۰۳) به مصاف هم می‌روند که قو‌های سپید مادرید به دنبال شکستن رکورد حریف سنتی‌شان هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، کهکشانی‌های مادرید با ثبت ۴۲ بازی بدون شکست متوالی در لالیگا، بعد از سربازان کاتالان در فصل ۱۹-۲۰۱۸، دومین تیم رکورددار تاریخ این لیگ است. رئال با تساوی یا برد در ال کلاسیکوی امشب، با رکورد آبی‌واناری‌ها برابری خواهد کرد. فراموش نکنید رئال بیش از ۵۶۰ روز است که در استادیوم سانتیاگو برنابئو شکست نخورده و این یک رکورد دلگرم‌کننده برای کهکشانی‌ها و هوادارانش، پیش از جدال با بارسلونای بی‌نظیر هانسی فلیک به حساب می‌آید. رئال مادرید تا کنون ۱۲۷ بار از بارسلونا میزبانی کرده که ۷۲ پیروزی و ۳۲ شکست حاصل کار کهکشانی‌ها در تاریخ لالیگا بوده‌است.

اما چه کسی فکر می‌کرد بارسلونا، آن‌هم با لیست بلندبالایی از مصدومان (گاوی، آرائوخو، دی یونگ، تراشتگن و …) حالا به یک تیم قدرتمند و مدعی در سطح اسپانیا و اروپا تبدیل شود؟ فلیک بازیکنانی که فصل گذشته بی‌هدف و بدون زهر به نظر می‌رسیدند را متحول کرده و با کمک چند جوان کم سن‌وسال لاماسیایی، بارسلونا را به سطحی که در بازی ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ دیدید رسانده است. پیروزی ۱-۴ بارسلونا مقابل بایرن مونیخ، به غیر از سه امتیاز در جدولِ «مرحله لیگ» لیگ قهرمانان اروپا هیچ دستاورد دیگری برای بارسا ندارد، اما آن قدر برای درمان زخم‌های سالیان اخیرِ غرور بارسا مفید است که به جرئت می‌توانیم آن را یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ آنها بنامیم.

رافینیا، یامال و لواندوفسکی، مثلث ترسناک خط حمله بارسلونا روی هم رفته در رقابت‌های مختلف ۲۹ گل به ثمر رسانده و به طور کلی، تیم هانسی فلیک تا کنون ۴۳ گل وارد دروازه حریفان کرده است. قطعاً بهترین خط آتش حال حاضر اروپا، امشب دژ دفاعی رئال مادریدِ بدون تیبو کورتوا و دنی کارواخال را با چالش سختی مواجه خواهد کرد.

بارسلونا در ۵ رویارویی از ۱۰ رویارویی قبلی خود با رئال مادرید در استادیوم سانتیاگو برنابئو پیروز شده‌است. رئال مادرید و بارسلونا تا کنون ۲۵۷ بار در چارچوب رقابت‌های مختلف به مصاف هم رفته‌اند که سهم رئال مادرید ۱۰۶ پیروزی بوده و بارسلونا نیز در ۱۰۰ بازی به برتری رسیده‌است (۵۱ تساوی).

رئال مادرید در تاریخ ال‌کلاسیکو‌ها ۴۳۶ گل وارد دروازه بارسلونا کرده و از طرفی ۴۱۹ بار دروازه خود را بازشده دیده‌است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.