صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تاریخ و ساعت بازی اینتر و یوونتوس | طارمی و یاران رودرروی شکست‌ناپذیران

  • کد خبر: ۲۹۶۶۰۷
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
در جذاب‌ترین دیدار هفته نهم سری‌آ ایتالیا، شاهد جدال مهدی طارمی و یارانش در اینتر با تنها تیم بدون شکست این فصل لیگ ایتالیا، یعنی یوونتوس، خواهیم بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو تیم در حالی یکشنبه، ۶ آبان، از ساعت ۲۰:۳۰ آماده رویارویی با یکدیگر می‌شوند که نراتزوری چندروز پیش در لیگ قهرمانان اروپا توانست برابر یانگ‌بویز به برتری خفیف یک بر صفر برسد، اما تورینی‌ها با همین نتیجه مغلوب اشتوتگارت شدند تا حالا حداقل، طارمی و یارانش با روحیه بهتری پا به این مسابقه بگذارند.

تا اینجای رقابت‌های لیگ ایتالیا، اینتر پس از ناپولی در رتبه دوم قرار دارد و یووه هم با یک امتیاز کمتر از این تیم، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. با توجه به فرم خوب ناپولی در این فصل، سیمونه اینزاگی به خوبی می‌داند که برای عقب نماندن از کورس قهرمانی باید هر ۳ امتیاز این بازی خانگی را به اندوخته تیمش اضافه کند، اما رسیدن به این هدف برابر تیمی که در ۸ دیدار گذشته‌اش تنها یک بار دروازه خود را بازشده دیده و هیچ شکستی هم در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود، چالشی دشوار برای اینتر خواهد بود.

شانس کم طارمی برای جدال با تورینی‌ها

جذاب‌ترین بخش دربی ایتالیانو برای فوتبال‌دوستان کشورمان، احتمال حضور مهدی طارمی در این بازی بزرگ خواهد بود. البته اینزاگی تا اینجای فصل نشان داده است که سیستمی چرخشی را در تیمش به کار گرفته است و در این سیستم، طارمی بیشتر در دیدار‌های اروپایی به کار گرفته می‌شود. نراتزوری به احتمال فراوان در حالی پا به جدال برابر یووه می‌گذارد که لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام زوج خط حمله آنها تشکیل می‌دهند و طارمی تنها در صورتی که تیمش در نیمه دوم نیاز به گل داشته باشد، شاید شانس اینکه دقایقی در زمین حاضر شود را پیدا کند.

به غیر از خط حمله، اینزاگی برای این مسابقه دو مصدوم مهم هم در بین شاگردانش می‌بیند و باید فکری برای جبران جای خالی آنها بکند. اگرچه اینتر در هفته هشتم رقابت‌های سری‌آ توانست در یک بازی خارج از خانه سخت مقابل رم به برتری یک بر صفر برسد، اما مصدومیت دو بازیکن اصلی این تیم یعنی هاکان چالهان اوغلو و فرانچسکو آچربی در نیمه نخست و تعویض اجباری آنها کام سرمربی اینتر را تلخ کرد.

این دو بازیکن چندروز پیش دیدار مقابل یانگ بویز در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا را از دست دادند و حالا خبرنگار اسکای اسپورت خبر از احتمال بالای غیبت آنها در بازی حساس مقابل یوونتوس داده است.

چالهان اوغلو دچار کشیدگی همسترینگ پای چپ شده و برای بهبود وضعیت، نیازمند حداقل دو هفته زمان است. در مورد اچربی نیز باید گفت که او دچار کشیدگی عضلانی شده و حداقل دو بازی آینده اینتر را از دست می‌دهد.

گلزنی، چالش اصلی شاگردان موتا

یوونتوس با سرمربی جوان این فصلش، یعنی تیاگو موتا نسخه‌ای تماماً ایتالیایی از فوتبال را ارائه می‌دهد، نسخه‌ای که روی دفاع مستحکم و چندلایه استوار شده و رسیدن به دروازه خود را برای بیشتر حریفان به کاری غیرممکن تبدیل می‌کند. تورینی‌ها در ۸ بازی گذشته خود تنها یک گل خورده و هیچ شکستی هم در کارنامه ندارند تا از نظر دفاعی عملکردی بینظیر را به ثبت رسانده باشند. با این وجود پاشنه آشیل یوونتوس تا به اینجای کار ضعف آنها در گلزنی است و موتا و شاگردانش در ۸ بازی گذشته ۴ تساوی در کارنامه دارند.

بهترین گلزن آنها تا به اینجای فصل دوشان ولاهوویچ با ۵ گل زده است، اما ۳ گل او از روی نقطه پنالتی به ثمر سیده است و پس از او هم تورینی‌ها هیچ گلزن شاخص دیگری را در ترکیب خود نمی‌بینند. دفاع مستحکم در کنار خط حمله بی‌رمق شاید تا اینجا توانسته باشد آنها را در رتبه سوم جدول قرار دهد، اما موتا به خوبی می‌داند که با ادامه این روند در پایان فصل نباید هیچ امیدی به قهرمانی داشته باشد. بیانکونری اگر می‌خواهد دوباره به فتح اسکودتو امیدوار شود، باید به طور جدی توانایی‌های هجومی خود را بهبود ببخشد و جدال آنها برابر مدافع عنوان قهرمانی می‌تواند موقعیت خوبی برای این تغییر رویه باشد. برای رسیدن به این هدف موتا می‌تواند یک سوپرایز ویژه در این مسابقه داشته باشد و روی انرژی و توانایی‌های پدیده ۱۹ ساله تیمش حساب باز کند. کنان ییلدیز، مهاجم ترکیه‌ای تورینی‌ها که با توجه به عملکرد خوبش به تازگی قراردادش هم تا سال ۲۰۲۹ تمدید شد، در جدال برابر اینتر فرصتی طلایی دارد تا با درخشش بتواند به سرعت نام خود را در اروپا مطرح کرده و به بازیکن محبوب هواداران تورینی تبدیل شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.