صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جدید هیئت شطرنج خراسان رضوی انتخاب شد

  • کد خبر: ۲۹۶۸۴۶
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
«سعید پیرملکی» توانست با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید هیئت شطرنج خراسان رضوی انتخاب شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مجمع انتخابی هیئت شطرنج خراسان رضوی، امروز ۶ آبان ۱۴۰۳، با حضور محمودرضا امیاری سرپرست فدراسیون شطرنج، علیرضا تاج‌فیروز مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی، نمایندگان آستان قدس، ورزشکاران، مربیان، آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها، بسیج ورزشکاران و دیگر اعضای مجمع در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی برگزار شد.

سعید پیرملکی تنها کاندیدای مجمع انتخابی هیئت شطرنج خراسان رضوی بود که در پایان، از ۱۸ عضو حاضر در مجمع توانست ۱۷ رأی را کسب کند و برای ۴ سال به ریاست هیئت شطرنج خراسان رضوی منصوب شود.

سرپرست فدراسیون شطرنج: هیات‌های شهرستانی با امکانات حداقلی می‌توانند راه‌اندازی شوند

محمودرضا امیاری، سرپرست فدراسیون شطرنج در این مجمع انتخابی گفت: شطرنج خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی دارد که باید برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای آن صورت بگیرد تا بتواند در سطح کشوری به خوبی رقابت کند.

افزود: هیات‌های شطرنج استانی با ادارات کل ورزش‌وجوانان تعامل داشته باشند و برنامه‌های خود را برای توسعه شطرنج در استان و شهرستان‌ها با هماهنگی و تعامل ادارات‌کل جلو ببرند.

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: راه‌اندازی شطرنج در شهرستان‌ها امکانات و هزینه زیادی نمی‌خواهد و با یک امکانات حداقلی هم می‌توان هیات‌های شهرستانی شطرنج را راه‌اندازی کرد.

امیاری تصریح کرد: همگانی‌کردن این رشته ورزشی می‌تواند شطرنج را توسعه دهد. استعداد‌ها و علاقه‌مندان زیادی به این رشته ورزشی در کشور وجود دارد که می‌توان با کمک دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف این ظرفیت‌ها و استعداد‌ها را شناسایی کرد. همچنین هیات‌های استانی تعاملات خود با بنگاه‌های اقتصادی را افزایش دهند تا برای حمایت و اسپانسری در میزبانی از مسابقات بتوانند از ظرفیت آنان نیز استفاده کنند.

تاج‌فیروز: شطرنج نباید به صورت محدود فعالیت داشته باشد

علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی در این مجمع انتخابی نیز تصریح کرد: شطرنج رشته‌ای است که می‌تواند انسان‌هایی باهوش و به‌روز تولید کند، حیف است که این رشته فعالیت محدود داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی در حد توانش از هیات شطرنج استان حمایت خواهد کرد. فعالیت در حوزه بانوان نیز باید در دستور کار تمام هیات‌های ورزشی قرار بگیرد.

سعید پیرملکی، رئیس جدید هیئت شطرنج خراسان رضوی، با اشاره به برنامه‌های خود برای شطرنج استان گفت: برای ارتقای هیئت شطرنج استان نیاز به بازو‌های فعالی مانند شهرستان‌های فعال، کمیته‌های فعال و باشگاه‌های فعال داریم.

وی ادامه داد: باید یک تقویم مسابقات استانی تهیه کنیم و شهرستان‌ها را در مسابقات استانی دخالت دهیم.

رئیس جدید هیئت شطرنج خراسان رضوی اضافه کرد: کمیته‌های هیئت شطرنج در سال‌های گذشته بیشتر صوری بودند که باید این کمیته‌ها را فعال کرده و با فدراسیون ارتباط خوبی برقرار کنیم. با توجه به توانمندی‌های خراسان رضوی در این رشته، می‌توانیم شطرنج خراسان رضوی را در سطح کشور ارتقا دهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.