صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برنده توپ طلای ۲۰۲۴ در پاریس مشخص می‌شود | مدعیان تازه عصر پسا مسی و رونالدو

  • کد خبر: ۲۹۶۸۵۲
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
برنده توپ طلای ۲۰۲۴ دوشنبه شب، ۷ آبان در پاریس مشخص خواهد شد تا دنیای فوتبال برترین بازیکن یک سال گذشته خود را از نظر داوران این مراسم بشناسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در این مراسم توپ طلای زنان، جایزه یاشین برای برترین دروازه‌بان، جایزه بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال، بهترین مربی تیم مردان، بهترین مربی تیم زنان، باشگاه مردان سال و باشگاه زنان سال هم انتخاب خواهند شد؛ اما تمام نگاه‌ها در این برنامه به انتخاب برترین فوتبالیست مرد سال و توپ طلایی است که به او تعلق خواهد گرفت.

سال گذشته لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال پس از اینکه توانسته بود با تیم ملی کشورش به قهرمانی در جام جهانی برسد، برای هشتمین بار موفق به کسب این جایزه شد تا با هشت توپ طلا، با اختلاف تبدیل به پرافتخارترین مرد تاریخ فوتبال شود؛ اما دوران سلطه او و کریستیانو رونالدو در رسیدن به این جایزه حالا به پایان رسیده است و وارد عصر بازیکنان جدیدی شده‌ایم. در بین گزینه‌هایی که امشب شانس‌های اصلی برای رسیدن به این جایزه هستند نام ستاره‌هایی از جمله رودری، هافبک اسپانیایی منچسترسیتی، هری کین، مهاجم گلزن بایرن مونیخ و جود بلینگام، ستاره انگلیسی رئال مادرید دیده می‌شود، اما بسیاری از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که نام برنده قطعی توپ طلای ۲۰۲۴ را باید قبل از شروع این مراسم قطعی شده دانست. وینیسیوس جونیور، وینگر برزیلی رئال پس از فصل رویایی که با این تیم سپری کرد و توانست به قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا برسد، به نظر به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب شده و توپ طلای این مراسم را از پاریس به خانه خواهد برد.

وینیسیوس در یک قدمی توپ طلا

وینیسیوس قصد دارد پس از کاکا در سال ۲۰۰۷ به اولین برزیلی تبدیل شود که این جایزه را دریافت می‌کند و اگر این جایزه در پاریس به او تعلق پیدا کند، به سومین بازیکن فوتبالی تبدیل خواهد شد که از سال ۲۰۰۸ به این طرف توانسته است جلوتر از مسی و رونالدو توپ طلا را از آن خود کند.

این وینگر ۲۴ ساله فصل پیش با پیراهن رئال در ۳۹ بازی ۲۴ گل به ثمر رساند و ۱۱ پاس گل داد تا یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان غول مادریدی در راه بازپس گرفتن قهرمانی لالیگا از بارسا و همچنین رسیدن به پازدهمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا باشد. وینیسیوس در فینال چمپیونزلیگ فصل پیش برابر دورتموند گلزنی کرد و به عنوان بهترین بازیکن آن رقابت‌ها هم معرفی شد تا حالا حتی با وجود عملکرد نه‌چندان خوبش در این فصل، بازهم اصلی‌ترین کاندیدای بردن توپ طلا باشد.

شانس کم رودری و بلینگام

به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین رقیب وینیسیوس در این مراسم، رودری باشد، بازیکنی که از نظر پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی، بهترین هافبک جهان است.

رودری فصل گذشته یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های سیتیزن‌ها در راه رسیدن به چهارمین قهرمانی پی‌درپی در لیگ برتر انگلیس بود و پس از آن هم در ترکیب تیم ملی اسپانیا به درخشش خود ادامه داد و توانست لاروخا را در راه کسب چهارمین قهرمانی جام ملت‌های اروپا در تابستان گذشته همراهی کند. رودری ستاره اصلی اسپانیا در قهرمانی اروپا بود و به عنوان برترین بازیکن جام ملت‌های اروپا هم انتخاب شد تا حالا دومین گزینه احتمالی توپ طلای امسال لقب بگیرد.

ضلع سوم مثلث مدعیان، یعنی جود بلینگام هم فصل گذشته پس از به ثمر رساندن ۱۹ گل در نخستین فصل حضورش در رئال مادرید، بهترین آمار گلزنی دوران حرفه‌ای خود را به ثبت رساند و تبدیل به بهترین بازیکن فصل گذشته لالیگا شد. بلینگام در ادامه هم با پیراهن تیم ملی انگلیس عملکرد بدی نداشت و توانست با سه‌شیر‌ها در جام ملت‌های اروپا تا فینال هم برسد، اما در نهایت در تقابل با اسپانیا دست او و یارانش از رسیدن به قهرمانی قاره سبز کوتاه ماند.

با وجود این رقیبان و حتی با در نظر گرفتن اینکه وینیسیوس در تابستان گذشته همراه با تیم ملی برزیل عملکرد ضعیفی در کوپا آمریکای ۲۰۲۴ داشت، عملکرد درخشان وینگر برزیلی رئال در لیگ قهرمانان او را در موقعیت برتری نسبت به رودری و بلینگام قرار داده است.

او تبدیل به اولین برزیلی تاریخ شده است که در دو فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی می‌شود. وینیسیوس تنها گل رئال در فینال ۲۰۲۲ مقابل لیورپول را به ثمر رساند و امسال نیز در پیروزی ۲-۰ مقابل بوروسیا دورتموند یکی از گلزنان لوس بلانکوس بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.