صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: در شش‌ماه اول سال ۱۴۰۳، از خروج بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری کردیم

  • کد خبر: ۲۹۶۹۹۴
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در شش‌ماهه اول امسال، با افزایش سهم تولید داخل محصولاتی که قبلاً وارد می‌شد، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار جلوگیری از خروج ارز داشتیم که در کل سال ۱۴۰۲، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیررضا رجبی امروز، ۷ آبان‌ ۱۴۰۳، در نشست خبری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که از قدیم در دستور کار حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت بوده، داخلی‌سازی مجموعه قطعات و تولیدات وارداتی بوده است.

وی افزود: هرچقدر بتوانیم فضای داخلی‌سازی تجهیزات، قطعات و ماشین‌آلات را گسترش دهیم، به اقتصاد درون‌زا کمک کردیم. وجه دیگر اقتصاد مقاومتی فضای برون‌زایی است که منجر به صادرات محصولات واحد‌های تولیدی می‌شود. در قالب برنامه تحولی که برای حوزه صنعت، معدن و تجارت تدوین شد، فضای توسعه اقتصاد درون‌زا و برون‌زا در قالب بیش از ۳۰۰ پروژه در حال پیگیری است.

رجبی بیان کرد: در شش‌ماهه اول امسال، با افزایش سهم تولید داخل محصولاتی که قبلاً وارد می‌شد، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار جلوگیری از خروج ارز داشتیم که در کل سال ۱۴۰۲، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. صادرات هفت‌ماهه ما در استان نیز بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: هر دو این آمار‌ها نشان می‌دهد حرکتی که آغاز شده به‌خوبی ادامه پیدا می‌کند و توانمندی شرکت‌های تولیدی این باور را می‌دهد که بتوانیم تولیدات مؤثر و باکیفیتی برای عرضه به جامعه داشته باشیم و بازار‌های همسایه را نیز بی‌بهره نگذاریم و صادرات انجام دهیم.

وی اضافه کرد: این دو بال، محور اصلی اعطای نشان اقتصاد مقاومتی هستند که امیدوارم شرکت‌های استان از این فضای رقابتی استقبال کنند تا در نهایت بتوانیم شرکت‌هایی که بیشترین نقش را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشتند، به جامعه معرفی کنیم و بعد از آن نیز از مزایا بهره‌مند شوند.

رجبی خاطرنشان کرد: این اولین جشنواره رسمی است که با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط اتفاق می‌افتد. اکثر واحد‌های تولیدی ما مشمول این نشان می‌شوند؛ زیرا همه در مسیر ارزش افزوده بیشتر از تولید داخل و صادرات، گام‌های مؤثر برمی‌دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.