صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران| مبلغ اضافه کاری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد (۷ آبان ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۷۰۸۵
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه در مورد اصلاح فرمول و میزان اضافه‌کاری پرستاران جلسات فراوانی را با سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه برگزار کردیم، گفت: در این رابطه نتایج مثبتی حاصل شده و مبلغ اضافه‌کاری یک تا دو روز آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا ظفرقندی با اعلام این خبر، اظهارداشت: با پیگیری‌های زیادی توانستیم میزان اضافه کاری پرستاران را طی فرمولی اصلاح کنیم و مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

وی در مورد آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پرستاران گفت: از زمانی که وارد دولت شدیم پیگیر مطالبات پرستاران بودیم و حداقل ۳ بار در جلسه هیات دولت این بحث را با رئیس جمهور مطرح کردیم و ایشان نیز به مبادی ذیربط برای انجام سریع‌تر مطالبات تاکید کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مبالغ قبل توجهی در دو مرحله (مرحله اول ۷ همت و مرحله دوم ۲.۵ همت) برای پرداخت مطالبات معوقه پرستاران پرداخت شد، افزود: بسیاری از پرداخت‌های پرستاران ۸ تا ۹ ماه عقب مانده و به تاخیر افتاده بود، اما توانستیم معوقات را پرداخت کنیم و به طور متوسط آن را به اوایل سال ۱۴۰۳ رساندیم یعنی از مهرماه ۱۴۰۲ این مطالبات اصلاح شده و زمان پرداختی به دانشگاه‌های علوم پزشکی به خرداد هم رسیده است.

ظفرقندی «وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در همان روز اول حضور در ساختمان وزارت بهداشت تاکید کرده بود که اولین اقدام ما حل فوری مشکلات در حوزه دارو و مطالبات پرستاران است که در این زمینه هماهنگی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد.

همچنین دکتر پزشکیان، معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور نیز پیگیر مطالبات پرستاران بودند و ۱۰۰ درصد از حقوق پرستاران حمایت می‌کنند؛ به همین دلیل به سازمان برنامه و بودجه دستور داده که باید هرچه سریع‌تر مشکلات پرستاران حل شود.

با پیگیری‌های به عمل آمده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی و ورود مجلس و نهاد‌های نظارتی، مقرر شده بود مبلغ اضافه‌کار که یکی از اصلی‌ترین مطالبات پرستاران است تغییر کند و افزایش قابل قبولی یابد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر اختصاص بودجه در هیات دولت برای کادر پرستاری کشور تاکید دارد و رسیدگی به مطالبات پرستاری در صدر امور دولت چهاردهم قرار دارد.

اکنون تعداد کادر پرستاری شامل پرستار، بهیار، کمک پرستار، اتاق عمل، هوش بری و فوریت‌های پزشکی حدود ۲۴۰ هزار نفر است. در واقع به حدود ۱۰۰ هزار پرستار کمبود داریم. به ازای هر تخت بیمارستانی نیز باید ۱.۸ پرستار داشته باشیم که حدود ۰.۸ تا یک پرستار وجود دارد و بر اساس این فرمول نیز تعداد پرستاران باید دو برابر شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.